sjuk

usch idag är jag inte bara sjukt trött jag är sjukt förkyld oxå. jag kände igår när jag va på jobbet att det inte gickåt det bättre håller och lovisa hade vart sjuk hela veckan och vart säng liggandes förra helgen. kul det känns att höra.. not. jag kände bara att det där har jag inte tid med. jag måste ju jobba och träna....
 
men ja annara så gick arbetsdagen bra. vi krigade på. sofia va nog den som va piggast jag och lovisa gick runt och snorade och hostade. men annars så gick dagen bra. det va stundtals ganska mycket och göra och mycket familjer inne och alla skulle kolla på bågar och alla ville ha hjälp till 100%. så det va att gå från den ena bågvisningan till den andra. men det är bara och beta av dom en efter en. när alla va nöjda och klara å lugnade det ner sig så det va skönt.
 
när jag kom hem kände jag mig ganska så trött. men då va det bara att äta middag och sen göra mig i ordning för att gå ner till bästa Elin och kalasa. för att hon hade 25-års kalas. det va supder super kul. haha det är kul att träffa alla dom vanliga människorna som man möter typ en gång om året när hon har fest och så är det kul och träffa nya människor som kommer. haha och ja som vanligt så kom jag bland dom första och gick sist ;). men det är bara för att jag har ju så nära och ingen buss att passa så jag behöver ju inte gå nu när det är folk kvar. haha men när alla gick och det bara va jag kvar ja då kände jag att det är nog dax att gå hem nu ;). men det blir ju så fullt i hallen om jag oxå ska stå där och trängas bland alla andra ;). men kvällen va jätte rolig jag pratade som vanligt med mycket roliga och trevliga människor drack vin och hade det super trevligt. jag va ju oxå samtididgt ganska så trött och seg av förkylningen så drack inte så mycket och det va nog tur det.
 
jag va inte hemma och gick och la mig vid 04:40. haha ja ni läser helt rätt.04:40 det är ju hela galet. min sista tanke innan jag somnade va att om 20 min så brukar min klocka ringa i vanliga fall för att det är dax att gå upp för att åka in till stan och träna. och att snart kommer min lampa som går på timer att tändas. funderade på om jag skulle gå upp ur sängen och stänga av den. men jag somnade innan jag gjorde det. haha vaknade inte ut av att lampan tändes. jag kände mig typ helt död när jag la mig ner i sängen. ett under att jag tog av mig sminket och gjorde rent ansiktet och borstade tänderna inna jag gick och la mig. jag va bara sååå trött när jag kom hem.
 
vaknade vid upp vid 8 och mådde allt annat än bra. förkylningen har tagit ett nytt starkare järn tag. jag va nog allt annat än bakis. åt lite frukost och la mig i soffan och kollade på tv. men stängde snabbt av alla ljud skar i huvudet och speciellt när det gick över till reklam. och gud vad kallt det är här inne och vad hon ska prata jobbigt och nej nu är det varmt...kan inte andas. stängde av tv:n kröp längre ner under täcket och somnade om.
 
jag har nog slagit sömnrekord. för har sovit nästan halva dagen. jag va även så klock och lyssnade på min stackars kropp och avbokade mitt dubbelpass på sats som jag hade bokat in. det kändes som att jag måste fokusera på att sova och bli frisk. jag kände att nej träna ska jag nog inte göra. det är bara en andsträgning nog att bara ligga i soffan och byta kanal på fjärkontrollen. så nej bokade av den och kände en blandning av känslor som duktig, ångest, borde träna men kan inte, lyssna på kroppen inte träna när man är sjuk, är jag verkligen så sjuk, kan jag bli sjukare, jag kan inte va sjuk nästa vecka. men tänkte oxå att det är bättre att ta en dags vila och komma tillbaka med ny energi. ny och frisk energi. 
 
för nu när jag har sovit halva dagen så mår jag bättre. nu kan jag sitta upp utan att må dåligt. för jag känner oxå att jag kan verkligen inte va sjuk nästa vecka. för att på måndag är vi bara 3st och om inte jag kan komma så blir vi bara 2 och det går inte. jag är oxå den enda som börjar och jobba 09:30. dom andra börjar och jobba 10:00. så jag måste va på plats så jag kan verkligen inte va hemma och va sjuk i morgon.
 
men ja nu ska jag ta och krypa ner i soffan igen och kolla på tv och bara vila så att jag kan jobba i morgon
 
men ha det såå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0