Tisdags cykling

igår fick vi gott folk ännu en måndag släng i ansiktet. den bjöd på att sofia kom tillbaka som en hel människa. hon har vart utomlands och solat, badat, druckigt goda drinkar, ätit för mycket kakor och gått på bröllop. hon hade haft det jätte bra. haha hon är så söt. för hon är en ganska så smal tjej utan att se undernärd ut. haha och hon älskar kakor. och hon tyckte att hon hade ätit alldeles för mycket kakor och godsaker nu under semestern  så hon tyckte att hon började och bli lite tjock (vilket hon absolut inte börjar och bli) och är precis lika smal som när hon åkte. haha men hon tyckte det bara för att hon tyckte att låren hade börjat och slå emot varandra när hon går. och det tyckte hon va lite obehagligt och konstigt. haha jag bara skrattade kollade på henne och sa: välkommen till min värld ;). 
 
annars så bjöd väl inte måndagen på så mycket roligt eller tråkigt. sen efter jobbet åkte jag ner till stallet för min lektion. jag fick rida marwel som är en söt häst som gärna följer med med huvudet när man borstar. ridningen tyckte jag gick bra. farmridningen va lite svårare men sen gick det mycket bättre och det märks ändå att han har blivit trimmad under sommaren =). 
 
sen blev det hemgång och direkt i säng. eller ja jag duschade och åt innan jag gick och la mig. sen blev det att gå upp sådär omänskligt tididgt. kl ringde 05:00. det va inte bara mörkt ute det va kallt oxå. brrr termonetern va inte långt över +5 grader. så det blev på med tjocktröja under jackan och gå fort till bussen stå där och huttra innan den behagade och komma sisådär lagom sent efter avgångstid.
 
men in till sats zenit kom jag och kände mig pigg och glad. redo för att hoppa på cykeln och köra järnet i 45 min på ett och samma ställe. passet gick kalas bra. det va sådär härligt jobbigt som det ska va. både svetten och snoret ran och mjölksyran skrek i benen. efter passet så blev det 10 min promenix på bandet och sen lite olika magövningar innan jag gick ner duschade, gjorde mig i ordning och åkte sen till jobbet. det va vid centralen redan djurets lag på vägarna bland bussar, taxibilar, cyklister, mepedister och andra galningar med och utan bil. om det beror på att det va avstängt just där dom tänkte åka pga obamas besök i morgon eller om en det låg nån galning mitt på gatan och spärrade vägen ja det vet jag inte men kö va det. jag tog ju såklart t-banan så jag berördes ju såklart inte och mina tyresö bussar ja dom berörs ju såklart inte eller.
 
på jobbet gick det bara bra. det va mycket och göra så dagen rullade på bra. mellan 18-19 så lugnade det ner sig och det va ganska så skönt. då kunde man ta tag i sånt som låg i olika högar och sen kunna ta det lite lugnt oxå. i morgon blir det träning och arbete som vanligt =)
 
men ha det såå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0