Afterwork

Gårdagen hade mycket att bjuda på. Jag började redan vid 07:30 att stiga upp äta frukost och sen ta bilen ner till sats Haninge. Det känns för mig helt galet att ga bilen till gymmet. Men jag skulle ta den vidare sen så därför fick jag ta den. Men jag började dagen med att köra ett Cross training pass. Det va ett jobbigt och roligt pass med mycket fokus på övningar med egen kroppsvikt. 

Sen direkt efter passet så blev det att hoppa in i bilen och åka raka vägen till jordbro industriområde och möta upp pappa. Vi bytta däck på min bil och det gick riktigt smärtfritt inte en enda svordom ;). Sen hade pappa fixat min gamla hederliga dam/kärring cykel som har stått i Sollentuna ett tag som jag nu har tagit tillbaka och lämnat in till pappa för lappning och lagning. Men nu har jag fått tillbaka den så nu jäklar kan jag börja och cykla igen=). Å jag längtar. Men jag måste nog ta och köpa mig en cykelhjälm. Haha pappa tyckte i alla fall att det va en mycket bra ide. Inte för att han använder en själv pga fåfänga. Men jag har ju ingen frisyr som jag behöver tänka på ;). Så jag tänkte att med min otur så är det väl lika bra. Inte för att jag kommer att cykla speciellt fort. Men det är inte alltid farten utom fallet som är det farliga. 

Så jag får ta mig ner till biltema och se vad dom har att erbjuda. Om det inte finns nån svart som åtminstone är neutralt så får det bli en chock rosa. Så kanske man roar nån i alla fall när jag kommer trampandes. För att se snygg ut är ju bara att glömma. Det är typ omöjligt. 

Sen efter att vi hade fixat med bilen så åkte vi hem till mig lämnade cykeln och så hjälpte pappa mig att skruva upp badrumslampan som tur höll på att ramla ner. Den satt inte bara löst utom den satt typ inte fast över huvudtaget. Den hängde i skrivarna och stod sen på en spray flaska som jag hade ställt under som stöd. Sen när han va klar och hade åkt så dressade jag om till springkläder och gav mig ut på en löprunda i skogen. Det va så härligt att få komma ut lite. 

Sen blev det att göra sig i ordning och åka in till den stora staden och till Rådmansgatan. Jag, Sofia och Lovisa hade bestämmt oss för att gå ut och ta ett glas. Men innan det skulle vi äta hemma hos henne. Dom håller på att renoverar om men jag tyckte att det va väldigt fint och mysigt. Kul att få se hur Sofia bor. Hon bjöd på en jätte god paj med sallad till =). Till efterrätt blev det glass och kolasås. Mmmm super duper gott. Sen drog vi ut till stan och drog till ett jätte mysigt litet ställe som jag dock ej kommer ihåg namnet på men den låg nära st:Eriksplan. Men vi stannade inte sådär super länga. För vi va alla tre ganska så trötta. Så vid elva drog vi hem och jag va hemma strax efter tolv. Då va jag trött. 

I morse så ringde klockan vid 08:00. Dax att stiga upp och börja dagen med frukost. Sen drog jag till sats Medis sprang lite på bandet och körde sen ett Grit strength pass. Jag kände mig pigg och stark i kroppen. En härlig känsla =). Sen drog jag vidare till sats Globen och körde ett bodybalance pass. Det är en sån härlig kombination. Att först köra ett Grit pass och sen ett bodybalance pass. Sen åkte jag hem va en snabbis inne på Ica fyllde upp det som saknades i kylen. Duschade och åt lite snabbt inna jag drog på mig springkläderna och drog till handenterminalen för att möta upp nathalie för att sen åka in till sats söder för att köra ett löparpass. Idag tog vi en gruppsnabbare och det kändes så rätt direkt. Det va ett bra tempo som va utmanande men inte dödande. Utom ett bra tempo och sen fick man öka på dom sista 30 sek av varje intervall. När vi sprang sista 30 sek av intervallen så tog jag i som bara den. Jag blev den snabbaste tjejen och den tredje snabbaste i gruppen så det kändes jätte kul. Men det va jobbigt och jag tänkte bara kan han inte bara blåsa i den där jävla pipan snart. 

Sen åkte vi hem och jag bestämde mig snabbt för att gå hem från Haninge istället för att ta bussen. Då jag hade både bra skor, bra kläder och det va ett skönt väder ute. Det tar ju typ bara 20 min att gå. Så det va en skön promenix. 

Men nu har jag ätit min middag och ska bara ta det lugnt i soffan. Jag känner jäkligt trött. Både trött och trött i kroppen. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0