Choklad

Åååå det är ju bara sååå skönt att få va ledig. Men i morgon är det tillbaka till verkligheten och tillbaka till brottsplatsen ;). Jag känner skillnad nu när jag har fått va ledig i några dagar och fått sova ut lite. Och inte behöva tvinga mig upp 05:00. Det är att jag är ju såå mycket piggare på kvällar. Okej jag går fortfarande och lägger mig vid 23 men då har jag inte somnat i soffan innan det. Utom kan faxist hålla mig vaken till 23 och sen gå och lägga mig vakna upp pigg och kry och känna mig som människa igen och inte som ett lik. 

Men ja i morgon är det som sakt va slut på ledigheten och slut på friden. Både för mig och för dom på jobbet. Men vad har jag gjort idag då. Jo planen va ju kanske att ta mig ut och få lite friskluft. Jo men vist. Eller inte. Om inte regnet piskade i sidled så yrde det runt blötsnö. Det blev att gå så korta sträckor som möjligt ute i det äckliga vädret. Jag gick typ ner till Ica och tillbaka och sen till gymet och tillbaka och det va allt. 

Dagens träning bestod ut av att köra ett speed 'n' Sports pass. Det är ett jätte roligt pass där man springer igenom en stege som ligger på golvet. Och så ska man göra en massa jobbiga övningar så fort som möjligt. Det va roligt och svettigt. Sen delade dom ut choklad till dom deltagarna som han tyckte krigade och jobbade bäst. Jag va en ut av dom som fick en choklad. Det va ju såklart jätte kul. Samtidigt som jag tänker men nej jag behöver absolut ingen choklad. Haha det är det sista som jag behöver ;). Det va inte bara en ny smak det va även en 300 gram. Jag kan även meddela att den va livsfarligt jätte god. Jag säger bara en sak.....frosseri. 



Sen har jag även klickat hem den där skönheten. Den kan se ut som en vanlig chockrosa Jack. Men det är inte vilken vanlig jätte rosa löparjacka som helst. Nej nej. Den här jackan har det där lilla extra som man känner att alla jackor och löparkläder saknar nämligen reflexer. Man ser inte reflexerna så bra på den här bilden. Men alla dom där små sträcken är rexlefer. Jag säger bara bye bye till min illasittande one size reflexvästklänning som på något sätt alltid hamnar på sidan och ligger och skaver på ena sidan ut av halsen. Det spelar ingen roll hur man försöker och spänna åt den redan stora västen. Den glider ändå snett och skaver. Och ska man rätta till den varje gång som den hamnar snett ja då får man ju inte göra annat. Men nu hoppas jag verkligen att denna jacka kan va lösningen på alla mina problem. Jag hoppas verkligen på att den kan ersätta min reflexväst och att jag dessutom kan få känna mig lite snygg när jag är ute och springer. Om inte ja då får jag helt enkelt fortsätta med reflexvästarna. För synas det måste jag göra. Det är typ a och o för en säker löpning när det är mörkt ute. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0