Dagens middag

Dagens middag blev morotsbiffar. Jag har aldrig provat att göra det tidigare. Men hittade ett recept i Metro och tänkte att det där låter ju både enkelt och gott. Så sakt och gjort. Idag blev det att prova på och göra dom. Men jag gjorde om receptet lite. För man skulle ha vetemjöl. Men jag bytte ut det emot mandelmjöl. Men det va både enkelt och blev super gott så ja detta kommer jag absolut att göra fler gånger. Tur att det blev några stycken så att jag kommer att kunna äta det här redan i morgon om jag vill. 

Till mina morotsbiffar hade jag
400 gram morötter
200 gram rotselleri
1 purjolök
1 msk curry
1 tsk spiskummin 
2 msk vatten
2 ägg
0,5 dl mandelmjöl 

Jag började med att riva morötterna, rotsellerin och hacka purjolöken. Sen fräste jag dom i en stekpanna på medelvärme. Och hade i både curryn, spiskummin och vattnet. När rotfrukterna va klara så hällde jag ner dom i en buken. Knäckte i två ägg och mandelmjölen. Sen rörde jag runt och formade små biffar på en plåt. Sen åkte dom bara in i mitten ut av ungen på 220grader. Efter 10 min vände jag på dom och så fick dom va inne i 10 min till. Sen va dom klara =).  



Till mina morotsbiffar så hade jag gurka, tomat, paprika, fetaost, avokado, rödkål och sen saften från en halv citron. Mums =). 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0