Härligt

Idag har vi haft ett kalas väder =). Solen har de lyst och värmt. Jag har kunnat slänga av mig vinterjackan och kunnat ta på mig sommarjacka och inte behöva gå runt och hackatänder. 

Men vad har jag då gjort idag. Jo jag började med att äta frukost i lugn och ro. Sen så cyklade jag ner till sats. Åååå det va så härligt att kunna cykla ner. Det gick så mycket fortfare än att gå. Men det va på något vingliga trampsteg som jag tog mig ner. Jag är lite ringrostig när det kommer till att cykla på en riktig cykel. Spinningcyklar har jag ju suttit på hela vintern med det är inte riktigt samma sak. Dom sitter ju fast och är absolut inte vingliga. Sen behöver man inte eller varken svänga eller zickzacka sig fram mellan hundar, barn, tanter, gubbar och annat folk som är ute och går eller helst står mitt på trottoaren och typ bara står. 

Men ner kom jag. Jag hade bokat in min på ett Cross training pass och ja jag va inte direkt själv det passet. Men det va ett roligt och jobbigt pass med mycket fokus på egen kroppsvikt och mycket fart och puls. Det va ett roligt och jobbigt pass. 

Sen cyklade jag hem åt lite snabbt en lunch och gick sen ut och gick en promenix i det härliga vårvädret. Det va så härligt och det va ett riktigt glassväder ute =). Men det blev tyvärr ingen glass idag. 

Men det blev ett till träningspass i alla fall. Jag bokade lite snabbt in mig på ett speed 'n' Sports pass på sats Älvsjö. Så det va bara att packa träningsväskan och sticka iväg. Det blev ett mycket roligt och spontant träningspass. Det va bara att börja svettas och få upp pulsen igen =). Härligt. Först va det jobb med stegen och sen gick vi över till intervaller. Jag tror att jag talar för alla när jag säger att det brann i benen när vi va klara med intervallerna. Vi avlutade med en massa grodhopp och dom gör ont i benen kan jag säga. 

På vägen hem sen höll jag på att somna på tåget. Men jag kom både av och hem. Så blev det att gå ner till Ica köpa lunch till nästa vecka. Äta middag som idag blev samma middag som igår. Nämligen morotsbiffar med sallad till. 

Men nu blir det inte så mycket mer än att bara ta det lugnt och kolla på tv

Min älskade bästa cykel 
Lycka är att ha fått tillbaka min hederliga dam/kärringcykel med tre fungerande växlar och det bästa ut av allt fotbroms =). 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0