Drinkkväll

Gårdagens Drinkkväll va som vanligt otroligt trevlig. Det va en tapper skara på 5 personer som satt och bedömde dom olika drinkarna. Temat för kvällen va vanilj och det va mycket gott. Vi började med en drink som hette vanilla currant. Den va jätte god. Den hade mycket smak och va både stark och fräsch på en gång. Den fick en mycket stark 4 av mig. Andra drinken va en vanilla sky. Jag har druckit den förut. Men tyckte inte alls att den va så god som jag minns den som. Den va lite smaklös och blaskig. Den fick sämst poäng ut av alla och ut av mig fick den en 2:a. Sen drack vi en som hette vanilla white russian. Den va mycket god. Något stark. Men annars super duper god. Den hade mycket smak och luktade nått helt fantastisk. Den fick en 5:a ut av mig. 

Men den drink som fick absolut högst poäng det va vanilla currant. Sen blev det både en och två drinkar till som va lite extra utöver programmet. Det blev en whiskey souar och sen ytterligare en vanilla currant. Det blev som vanligt mycket prat och skratt. Vi spelade ett spel där det gick ut på att svara fel. Det va mycket svårare än vad det låter. Eller det va typ helt omöjligt ibland. Haha man fick typ hjärnsläpp. Men annars så va det jätte kul. 

Det är så kul att jag har kommit in i det här gänget och att jag får vara med och dom är alla helt fantastiska och så lätta att ha att göra med. Alla är helt underbara människor. Men haha det blev som vanligt lite senare än vad vi hade tänkt oss. Jag kom hem strax innan 02:00. Och då blev det bums i säng. Jag va bra trött då. Typ däckade så fort jag la huvudet emot kudden. 

Vaknade upp vid åtta i morse och kände mig både pigg och glad. Så blev att äta frukost och sen att gå ner till gymmet. Körde lite back squat med lättare vikter och lite tyngre men inget max. Körde lite axelövningar och sen för ryggen. Avslutande det hela med tre övningar med en 20 kilos ketterbells som jag körde tre varv på. Sen gick jag hem och gick ut till bilen för att ett: be en bön att den skulle starta. Och två: för att jag skulle komma in i bilen. Jag kom ner och den såg bara sådär oroväckande iskall ut. Under tre ton lager med is. Stoppar in nyckeln vrider runt och ja so far so good. Bilens lås klickar till och den är i alla fall öppen. Jag hugger tag i handtaget och rycker till dörren går upp utan problem. Trisslottsvarning. Skuttar in i bilen och det är så kallt att morrhåren på överläppen fryser till is. Stoppar in nyckeln och innan jag vrider om så ber jag en bön. Att snälla gode gud gör så att min bil startar. Vrider om och hör hur motorn jobbar och sen går den igång. Aaaaaaaaa det finns en gud och jag ska köpa alla trisslotter som finns på hela jävla Ica. Den startade på första försöket. Jag älskar min gamla bil. Sen va det bara att börja skrapa. Eller snarare mer hacka, svära och sen typ ge upp och tänka att jaja huvudsaken är ju ändå trots allt att jag kan se framåt. 

Sen blev att åka en vända först tanka. Och känslan när bensinen bara kostar 11:99kr och man tänker att fan va billigt. Sen åkte jag vidare ner till Ica maxi för att handla lite och sen åkte jag hem. Så nu har bilen i alla fall startats och fått åka en liten bit i alla fall. 

Men nu sitter jag och dricker mitt kaffe. Mums. Senare blir det att åka in till den stora staden för att ett: kolla på en ny handväska och två: gå på bio. Vi ska kolla på Micke och Veronika. Jag hoppas och tror att den är bra. 

Vanilla currant 
Vanilla sky

Vanilla white russian

Whiskey sour




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0