Min jul

Ja nu är då julen över och den har vart mycket bra. Jag har vart nere i Ösmo och firat med familjen. Det vart som vanligt alldeles för mycket ut av det goda. Som bestod både ut av gott att äta och dricka. Blev betydligt mer att äta än att dricka som tur är ;). Vi har kollat på Kalle anka och alla hans vänner. Vi har kollat på kan du vissla Johanna. Vi har ätit lite mer och jag hade som vanligt med mig egen mat. Haha det är lite som att min familj har gett upp hoppet om mig. När jag till och med tar med mig egen mat ner på självaste julafton. Men det är för att jag vill ha nånting grönt till min mat och för att jag är glad så länge jag får äta det som jag vill äta. Så ja jag hade med mig egen sallad som bestod ut av tomat, paprika, avokado, rödbetor och gulbetor. Till det hade jag det vanliga som lax, räkor, sill och ägghalvor. Mums. 

Sen kom ju tomten oxå klart. Jag hade nog vart lite extra snäll i år. För tomten hade både lärt sig swisha och delat ut kontanter ;). Ny handväska ska det få bli i år till mig själv i julklapp. Sen åkte jag vidare ner till nynäs och fortsatte mitt ätande. Jah har ätit polkarödbetor vilket va nytt för mig. Men dom va goda. Jag har vart ute och gått i ett ganska så kallt väder. Eller det va friskt men lite små dragit på vissa ställen. Men annars så va det mycket trevligt. 

Sen blev jag idag upphämtad på Ösmo station kl 12:00 för att åka och hälsa på farmor och farfar. Det va trevligt att hälsa på dom. Och sen så vet jag ju hur glada dom blir när jag kommer. Så ja det är ju mycket därför som man gör det. Och såklart för sin egen skull oxå. 

Men nu blir det till att sova så att man orkar upp i morgon. I morgon är det dax för drinkkväll. Och om jag säger som så att efter nyår blir det fan en vit månad och på alla plan. Det har blivit alldeles för mycket ut av det goda. Både när det kommer till mat och dricka. Nej jag ska fan leva på vatten och morötter. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0