PB

Det blev en bra start på den här dagen. Jag började dagen på gymmet med att köra marklyft som jag slog personbästa i. Sen körde jag armhävningar, dips, rodd, thrusters, clean and press, militärt press och sen avslutade jag passet med lite core. Men på sats i Haninge så har dom en scoretavla. Där får man själv gå och fylla i sitt bästa resultat för sen här månaden. Det finns en massa olika kategorier. Där en ut av dom är marklyft. Sen finns det bänkpress front squat och ja en massa mer. Men jag har känner att visst det är kul att skriva upp sitt bästa resultat där. Men det är ju inte så kul när mitt bästa är set sämsta på hela tavlan bara för att alla andra är så sjukt jäkla grymt starka. Men så idag så va det en tjej som hade skrivit upp 72,5 kg på marklyft. Det kändes ju inte helt omöjligt. Med tanke på att jag har lyft det förut en gång innan. Men jag vill ju inte skriva upp samma. Utom jag körde mina omgångar och olika sett med mina vikter som jag ökade på allt eftersom. Så va jag uppe i 70kg. Körde dom sista repsen på det sista settet och kände mig stark. Så japp jag utmanade helt enkelt mig själv tog på lite mer vikt och slog både PB och hon som hade skrivit upp 72,5 kg. Jag kände mig mycket nöjd. Skrev upp både namn och vilken vikt jag hade klarat. Så nu står jag med på den där tavlan med en vikt på över 72,5 kg. Nu har jag ett nytt PB att slå så det är bara att fortsätta. För jag kände att jag hade mer att ge. Så kul. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0