Grit

Efter att ha sovit som en gris så va jag allt annat än pigg i morse när klockan ringde 07:00. Men det va bara att stiga upp och börja dagen. Jag började min dag naturligtvis med att äta frukost. Det blev en härlig blandning av: hallon, sharon, fikon, kiwi och kvarg. Efter den dunder frukosten så va jag redo att åka till gymmet och träna bort den ;). Jag började med att köra ett runner strength pass. Ett pass av löpare för löpare. Älskar det passet. Haha jag älskar alla pass som jag går på ;). Efter det passet så blev det att köra ett Grit strength pass. Plockar fram mina vikter kände mig både pigg och stark. Så körde min 10 kilo på varje sida. 

In i salen kommer även världens starkaste Elin och hennes precis lika världs starka kompis Helena. Kul tycker jag. För jag blir alltid så mycket mer sporrad att ta i mer och ge gärnet när dom två är med och kör. För dom är så sjukt grymt starka och mesar aldrig med varken vikter eller övningar. Dom bara kör och kör. Där är det verkligen go hard or go home. Och dom går aldrig hem. Och då är det grymt kul att stå brevid dom och verkligen bli puschad. Att åtminstone försöka och hänga med dom. Haha även om jag verkligen inte är uppe ( och kommer nog aldrig att hamna där uppe eller ) på deras nivå. Så är det ändå sjukt kul. 

Efter passet så kände jag mig som en urvriden trasa jag låg ner i en blöt hög och började fundera på om nån hällde vatten på mig eller om det va min egen svett som forsade ner i ögonen och från hela min kropp. 

Sen blev det att samla ihop sig äta en banan dricka typ ett badkar vatten och sen åka vidare till nästa sats. Haha ja jag vet jag är galen. Men helgerna är lite lixom till för att träna en massa olika saker. Nu va det dax för speed 'n' Sports. Åååå vad jag älskar det där passet men jag kände mig lite trött och seg i benen i uppvärmningen men när stegen kom fram blev dom pigga och glada igen. Benen gick som trumpinnar och svetten rann. Efter ganska mycket jobb med stegen va det dax för en massa olika Intervall övningar. Jag kände mig pigg och stark i kroppen. En härlig känsla. Sen dom sista övningar är magövningar och då skulle vi tävla. Jag är ju en sån där tävlings människa och speciellt och jag känner att jag kanske kan ha en chans att vinna. Vilket jag inte riktigt kände att jag hade i början men när det bara va jag och en tjej kvar ja då kände jag att det sitter i huvudet. Ge inte upp. Du klarar det här. Tävlingshornen växter fram och jag vann =). Tävlingen fick ut på att man skulle göra en gående planka. Det är när man står i en vanlig planka och sen promenerar upp och ner med armarna. 

Efter det passet blev det att åka hem. Hoppa in i duschen. Äta en massa mat och sen gå ner till Ica och sen ta det lugnt. Nu kollar jag på hockey och ska snart ta tag i det här med att gör i ordning lunch till nästa vecka och att göra i ordning middag. 

För en person som aldrig har gått på ett Grit pass ser det här ut som rena rama grekiskan. För en person som har gått på ett Grit pass är det här solklart vad det handlar om. 

Det är dom olika övningarna som vi gör och hur många av dom som jag har gjort med den vikt på stången som jag har. Övning 1 då lyfter vi stången upp lägger den på bröstet typ och sen ner i en knäböj. Övning 2 då lyfter vi upp stången till bröstet och sen upp över huvudet. Övning 3 då är det bara pressar över huvudet. Den är värst. Dom tre övningarna gör vi 4 gånger. Varje övning gör man i 30 sek sen är det 20 sek vila och sen påt igen. 
I dom andra rutorna under dom första som har betydligt högre siffror. Då ska man göra tre olika övningar så många varv som möjligt under 2 min. Ruta nummer 1 ska vi göra knäböj med platta över huvudet 10 st. Sen armhävningar 10 st. Sen höga hopp 10 st. Sen börja som. I ruta nummer 2 ska vi göra knäböj med platta som ska upp och ner över huvudet 10 st. Sen burpees 10 st. Sen stå i knäböj och hoppa 180 grader runt och sen tillbaka 10 st. 
I ruta 3 är det samma övningar som i ruta 1. Och i ruta 4 är det samma som i övning 2. Sen är det bara att räkna hur många man gör. Ett varv är 30 st. Nu kanske papperet ser lite mer ut som att set finns en plan och inte bara som en massa siffror som står huller om buller. 

Världens starkaste Elin. Bilden visar verkligen hur det känns när passet är slut. Mitt citat får stå för hur man känner och bilden får visa för hur man mår. 


Dagens träning =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0