Hobbit

Jag har precis haft ett hobbit maraton. Och ja det är verkligen ett maraton. Jag kollade på första filmen och det fick räcka så. Den va ju sjukt lång. Tur att jag kollade på den hemma och kunde pausa för att gå på toa minst tre gånger, prata med mamma, laga mat, röra runt i maten, vända på kycklingen minst fem sex gånger, hämta vatten, hämta mer vatten och bara pausa för att ställa mig upp för att jag höll på att somna. Jag började kolla på den kl18:00. Jag kände bara tur att jag började att kolla i tid. Med tanke på hur lång den va. Det va verkligen som ett helt maraton. Ja kanske inte för mig som typ springer lika fort som en tant med rullator som tar sig ner till Ica. Ett steg framåt två bakåt. Men kanske lite mer som ett 4,2 mils maraton på cykel. Eller som ett helvetes mördar besök på Ikea, Ullared eller mellandagsrean efter jul. Eller ja vad som hälsat som tar va 3 timmar och 30 min. 

Hur va filmen sen då. Jo den va bra. Men jag är ju inget jätte stort fan. Av såna filmer men jag tyckte att den va bra. Men inget som jag behövde se på bio. Det va lite som en lättnad när den va över. Både för att jag va så trött och för att den va så lång så det kändes som att den aldrig skulle ta slut. Jag kände bara tur att jag började att kolla på den i god tid. Men nu har jag sett den för det kändes lite som en film som man borde se. 

Nu blir det läggdax för att ladda upp batterierna ordentligt 

Men ha det såå bäst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0