Testat nytt

Idag har jag fortsatt min testing ut av nya klasser för mig. Men jag började morgonen med att vakna upp av mig själv 06:58. Jag hade ställt klockan på 07:00 så kände att det va lika bra att gå upp innan den börjar skräla och låta likt ett brandalarm. Jag sov som en gris hela natten och vaknade inte upp en enda gång. Skönt. 

Så det blev att äta frukost och sen dra in till sats Medborgarplatsen för att börja träningen. Jag började lite tryggt med att köra ett runner strength pass och efter det ett Grit strength pass. Båda passen va precis så jobbiga som dom ska vara. Sen kommer vi till det nya passet som jag testade på. Jag kände att jag behövde köra nått lite lugnare pass mer ett yoga inspirerande pass med nedvarvning, stretch och mer lugna ord är som att andas in och andas ut. Än att kom igen nu då ge i ge upp. Go hard or go home. Passet som jag gick på hette Yin-Yang. Det är ett yoga pass med lite mer puls och sen långa stretch övningar där man låg i upp till 4 min i en och samma position. Det va både roligt, utmanande och nedharvande. Precis som jag hade tänkt mig och precis vad jag behövde. 

Men även om jag tyckte att det va ett jätte bra pass så är nog ändå bodybalance som ligger mig närmast hjärtat om jag ska köra nått nedharvande yoga pass. Det jag tycker om med bodybalance är att är musik som man känner igen och som har text och inte bara en massa plingplong. Sen tycker jag om det oxå för att man stannar inte kvar i alla positioner sådär jätte länge som man ibland kan göra under yogan. Där man kan bli ståendes i hundens position så länge att man känner att man får både kramp och ont. 

Men vissa yogapass har ju mer utmanande rörelser än vad bodybalancen har. Och därför kan det va kul att gå på mer yogapass. Men nej bodybalance ligger ändå mig själv närmast hjärtat. Men det är ju min åsikt. 

Jag hade tänkt att jag kanske kan gå ut en liten promenix. Få lite frisk luft och bara få komma ut lite. Men när jag klev ut från Medis så regnade det små spik i en mer vågrätt riktning. Ett allt annat ön mysigt ut och promenixa väder. För att det är lite små kallt gör väll inte så mycket jag kan klä på mig ordentligt och så blir man varm sen av att röra på sig. Men när det regnar och blåser. Nej då är det allt annat än kul att tvinga sig ut för att gå. Usch så det blir att hålla sig inomhus. Man blir ju bara sååå deprimerad av att vara inomhus. Man blir ju typ helt förslappad. Nej gud vad jag längtar till våren och till lite sol så att man bara kan ut och gå. Ladda upp mina energi batterier och bara få lite solljus på min vinterbleka hy ( inte för att den brukar va så mycket brunare på sommaren ) men man känner sig i alla fall piggare. 

Nej så det blir att göra lite såndär tråkig nytta här hemma i stället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0