Krig

Man kan ju säga som så att det märks att det är januari och ett nytt år. Det är typ krig på gymet. Kommer man på eftermiddagarna får man kriga sig fram för att få ett skåp. Och man hamnar typ alltid på en reservlista när man bokar in sig på dom pass som jag brukar gå på. Men det är ingen mening med att känna någon panik över det. För jag vet att någon timme innan passet börjat så brukar det bara rassla till och så är det kollektiv av bokning som gäller och vips så har man fått en plats på det passet som jag tänkte gå på. 

Precis så va det på cyklingen idag. När jag gick och la mig igår så va jag på plats 10 på reservlistan och när jag vaknade i morse 05:00 så hade jag fått en plats. Perfekt. Bara att stiga upp och åka in till gymmet. Jag kom i god tid in i salen och valde min favo cykel. Den som man har en utsikt på vad instruktören gör utan att ha konstant ögonkontakt bara av att lyft blicken från cykeln. Salen fylldes på och när klassen drog igång så va det knökfullt. Det fanns inte en enda ledig cykel. Alltid kul när det är mycket folk. Men det kan oxå vara jobbigt om det är mycket folk. Kanske inte så farligt när det gäller spinning för då har man sin cykel och det är bara att sitta på den och bara köra på. 

Men det är lite jobbigt om man går på typ bodypump, Grit cardio, Grit strength, bodybalance eller nått annat pass där man känner att man behöver lite plats. Det är jobbigt om man har nån så nära bakom att man knappt kan sträcka ut benen för utfall. Eller man man slår i varandra när man ska sträcka ut i olika övningar under bodybalance. Nej då är det bättre att det är lagom men folk. Men man vet att det kommer och mattas av. Latmasken tar över och folket stannar hemma och äter semlor i stället för att hänga på gymmen. Så det är bara att härda ut ett tag till ;). 

Efter mitt cykel pass så blev det att köra lite ute i gymet. Körde lite olika ben övningar och rygg. Det va samma sak här mycket folk ute i gymmet och jag fick vänta eller göra nått annat i väntan på att få använda den maskinen som jag tänkte köra på. Men annat så gick det bra och jag fick till ett bra pass. 

Sen blev det att åka till jobbet och kriga. Det gick mycket bra och det kändes som att dagen gick ganska så fort. Jag jobbade till sju och det va mycket lugnt ellan sex och sju. Men nu är jag hemma och har ätit middag. Så blir att ta det lugnt ett tag innan jag ska sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0