Ny människa

I morse när jag vaknade så kände jag mig som en ny människa. En piggare, friskade och som en hungrig människa. Det blev att äta frukost i lugn och ro och sen gick jag ut och gick en lång promenix. Ååå det va så skönt att få komma ut i den friska luften. Även om man hade kunnat önska lite bättre väder ifrån dom där väder gudarna. Än det mjölk dimmiga vädret som dom idag hade att erbjuda. Måste ha vart extra pris på det. En bra sak är att dom dagar jag har vart in stängd i min lägenhet som en in stängd kanin i sin bur. Så har det typ regnat och vart riktigt busväder. 

Men nu jäklar kände jag mig så mycket bättre det va som att nu hade kroppens och yoghurtens alla goda bakterier jobbat bort alla onda. Kvar va jag och en något trött och sliten kropp. Att leva på en yoghurt diet i flera dagar i rad är inget jag rekommenderar om man vill orka göra nånting annat än att bara ligga i soffan och orka vända blad i tidningen. Man borde göra tidningar i ljudboks format ;). 

Jag hade klickat hem lite nya träningskläder när alla dessa träningssidor började sin mellandagsrea. Så va jag idag och hämtade ut dom. Blev sjukt nöjd med mina nya Nike byxor. Jag värkligen älskar den rosa detaljen på byxorna. Sen linnet köpte jag mest bara för att det va billigt och för att jag inte har något vitt tränings linne. 

Sen har jag tagit det lugnt. Kändes som att det fick räcka och bli över med min promenix i den friska luften. Jag va ganska så trött när jag kom hem och det blev att lägga sig i soffan ett tag. 

Idag va fösta dagen på flera dagar som jag kunde äta en ordentlig riktig middag och inte bara lite yoghurt. Åååå Gud det va så gott. Det va som att hela min kropp och alla mina smaklökar dansade en segerdansade och njöt av varje tugga som jag fick i mig. Det blev en klassisk salladsrätt med bladspenat, rödkål, tomat, paprika, avokado, ägg och sen både halloumi och get chevre ost. Och till det ett glas mandelmjölk. Mums =)

Men nu blir det att kolla på hockeyn. Och nu måste ju fan Sverige ta och göra lite mål och vi inte ska behöva skämmas för all framtid. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0