Favorit i repris

Idag har det blivit en favorit i repris. Nämligen att köra prformance passen. Jag började morgonen på sats Regeringsgatan med att köra ett prformance strength pass. Dom två övningarna som det idag va fokus på va pike push up, feet on Box och single leg deadlift med ketterbells. Pike push up är en övning där man står med fötterna på en låda eller Box som det så fint heter i crossfit världen. Sen ska man ha arslet i vädret, händerna i golvet och huvudet så rakt ner att exakt allt blod rinner ner och hamnar där. Sen ska man då göra armhävningar från det läget. Inte helt lätt. 

Övningar två va enbens marklyft med ketterbells i händerna. Den övningen tar ordentligt i benen och i rumpan. Även balansen får sig en omgång. Efter detta pass blev det att torka bort svetten och andas i en kvart. För därefter började nästa pass. Ett prformance Hi-Intensity. Där hade vi 4 olika stationer. Vi skulle vara på samma station i 2 min och sen direkt byta till nästa. Efter första varvet fick vi vila i 2 min och sen köra ett varv till. Kan låta enkelt men jag lovar att det va jobbigt. Följande övningar på som olika stationerna va. 
1. 10 st jumping lunges ( utfallshopp )
10 st fällkniv
2. 10 st jump squat
10 st push ups ( armhävningar )
3. 5 st Knees to elbows ( hänger rakt ner från räcke och lyfter upp knäna )
4 st spurtar på en speciell grön bana som dom har. 
4. 10 st pull ups
10 st burpees 

Det va jobbigt och roligt. Sen är det ju såklart tävling oxå för man vill ju inte va sämst utom hålla ett högt tempo och hinna med att göra så många varv som möjligt. 

Sen blev det att åka bastubussen hem och äta. Gud jag va bara sååå hungrig när jag kom hem. Haha typ länsade kylskåpet ;). Sen tänkte jag bara ta det lugnt och slappa insoffan. Men så fick jag ett sms från en träningskompis. Att Kim skulle hålla i ett prformance pass på sats sjöstaden kl:17:30. Och ja hans pass brukar alltid va sjukt bra. Så det blev bara att ladda om batterierna, boka in sig på passet och att sen sätta sig på bastubussen igen. Gud jag va typ svettig innan jag kom in på sats. 

Det som är kul med Hi-Intensity passen är att dom alla är olika. För det är en pt som bestämmer själv hur passet ska vara och hur upplägget är. Så det är en överraskning varje gång som man kommer och ska gå på det passet. Idag så skulle vi jobba två och två. Och göra följande övningar två varv med ingen vila emellan. 
50 st burpees
40 st pull ups
30 st squat Box
20 st dips Box
10 st russian abs 
Den ena skulle börja och göra 10 st och sen skulle den andra göra 10 st. Man antalet va per person så varje person skulle göra 50 burpees innan man gick vidare till nästa övning. Och efter som vi skulle göra två varv så blev antalet x 2. Jätte rolig övning och upplägg men oj så jobbigt det va. 

Jag har verkligen kört många prformance pass nu och det har verkligen vart såå kul. Men det har inte bara vart roligt det har även genererat i sjukt mycket träningsvärk i olika muskler. Känner redan hur träningsvärken kommer krypandes efter dagens pass och övningar. Men det är inte allt. Jag har även fått händer som en byggarbetare. Har väl aldrig haft sådär jätte vackra och släta händer efter all mockning i stallet. Men nu ser dom verkligen ut som en byggarbetares händer ;). Men det är det värt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0