Första dagen

Ja idag va det då dax för första dagen efter min 4 veckors långa semester. Ja det kändes. Jag avslutar inte den meningen med mer än med att det kändes. Ja och efter som semestern är slut så innebär det oxå att om man ska hinna springa innan morgonen så är det bara att stiga upp 06:00. Men i morse så vaknade jag inte ut av mobilen som ringde. Utom av att det åskade ute. Det va mycket mörkt på himlen, det va kraft ute och det både blixtrade och åskande. Jag räknade i vanlig ordning mellan blixt och muller och den va en liten bit bort. Men inte jätte långt bort. Jag va ju då redan uppe påklädd i spring kläder och redo. Jag ville ut. Men kände samtidigt att jag inte ville springa i varken åska eller ösregn. Kollade på alla mina väder appar och nej där skulle det varken regna eller åska. Men jag avvaktade till 06:30. Sen kände jag att om jag ska hinna så måste jag ge mig ut nu. Så då gjorde jag det. 

Men oj det märks att det va 4 v sen som jag gav mig ut och sprang så tidigt på morgonen och på tom mage. Det va tungt och jobbigt den första biten och ja dom andra delarna va inte eller jätte enkla. Det va kvart och kvalmigt ute. När jag hade sprungit min runda klar så gick det typ att vrida ur mitt linne så svettigt va det. När jag kom hem blev det att dricka flera stora glas med vatten innan jag åkte till jobbet. 

Det va ganska så kul att träffa dom som va på plats igen. Jag har ju såklart saknat dom. Och jag har såklart saknat mitt jobb oxå. Men mest har jag saknat mina kära arbetskollegor. Dagen rullade på oxh tillslut så tog den slut. Då blev det att åka till sats Haninge och köra ett bodybalance pass. Kändes bara sååå bra att få balansera ihop kroppen. Det va alldeles för länge sen som jag körde det passet och det både kändes och märktes. Det knakade till både här och där. Men kände samtidigt hur min kropp tackade mig. 

Men ja nu blir det inte så mycket mer än att sova för i morgon är det uppstigning tidigt som står på schemat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0