Löpning

Efter att inte ha sprungit på flera dagar så såg jag verkligen fram emot att få komma ut i löparspåret. Jag började med att äta en mindre frukost och sen gav jag mig iväg. Men det va på väldigt trötta ben. Trötta och träningsvärkiga ben och rumpan ska vi inte ens tala om. Jag tror att gårdagens sats power step kom åt både en och två muskler i går. Men jag kunde ju inte direkt banga ur och vände hem. Nej det är lixom inte jag. Utom det va bara att bita i det sura äpplet och kriga vidare. 

Det blev en runa på 1 mil där minst 8 km är i skogen och på grus. Härligt för mina fötter och ben. Men den sista biten va en kamp. Jag tänkte som en instruktör brukar säga på ett pass som jag brukar gå på. Nämligen att en löpare som springer ett lopp det kan va allt från 100 meter till maraton lägger inte av att springa fören han eller hon är i mål. Och det va så jag tänkte idag. Att nej jag kan inte lägga av med att springa typ 1km innan mål. Så jag krigade mig hela vägen runt och hem. Men känslan va allt annat än mysigt. Tiden sög,en jag tog mig runt och det är det viktigaste. Men hade man vart en normal och smart tjej hade man istället kanske lyssnat på kroppen och gått i stället men aja. Jag ville ju springa. Och ska man lyssna på latmasken eller på bekvämligheten så skulle det inte blir många träningspass gjorda inte. 

Sen va det ju kanon väder oxå. Solen lös och det va bara så skönt att få va ute. Så jag stod och mös lite i solen innan jag gick in och duschade och åt frukost nr.2. Som bestod ut av min älskade blåbärsgröt till det en massa vatten och en kopp kaffe. Sen blev det att ta det lite lugnt innan jag gick ut och gick en promenix i det härliga vädret. Men jag kände emot slutet av promenixen att det va bäst att gå lite snabbare för regnet hängde i luften.

Jag hann typ precis komma in och va hemma en kort stund så började det och hagla. Och efter det att tog regna och sen åska och blixtra. Då va jag verkligen glad över att jag va inomhus. Jag är inte rädd för åska men jag vill helst bara inte vara utomhus när det åskar. Jag är lite rädd för att bli typ träffad av blixten. Och så tucker jag inte om ljudet som kommer efter blixten. Och ja jag kan erkänna redan nu att jag är en sån person som fortfarande räknar mellan blixten till mullret. Sen tycker jag inte om att vara ute i en liten stuga på landet när det åskar eller. Och det här med att nej men det finns så många höga träd som blixten kan slå ner i. Gör mig inte lugnare. Då kan ju trädet 1: ramla över stugan 2: börja brinna. Jag har sett Ronja Rövardotter och vill absolut inte ha nån skogsbrand i närheten ut av mig. 

Men nu va jag i min lägenhet och då känner jag mig trygg. Lagom till när jag skulle cykla ner till sats så hade det slutat och åska. Tur va väl det. Jag hade bokat in mig på två ut av mina favo pass. Nämligen sats power step ( som är en ny gamal favo ) och speed 'n' sports. Det va en halvtimme emellan passen och ja det behövdes. Men oj så kul det va. Och vad jobbigt det va. Båda passen är sånna pass där man inte riktigt tänker på att man tränar för att det är så kul. Men det är jobbigt det ska man veta. Pulsen stiger, mjölksyran sprutar och musklerna brinner på ett härligt sätt. Men oj vad roliga dom två passen är. Jag måste försöka och behålla Stepen till mitt höst schema. 

Det va på två trötta ben som jag vinklade hem på min cykel. Haha det va nästan så att jag seriöst funderade på att hoppa av cykeln och gå med den upp för backarna. Men så gav jag mig själv en örfil och tänkte att skärp dig Anna en gammal tant kan cykla upp för den här backen och då ska du oxå klara av det. Sen va det skönt att få komma hem och äta middag. Det blev en favorit i repris även idag. Lax med sallad och turkisk yoghurt. 

Men oj nu blir det snart att sova. Jag är galet trött. Haha bara för att man har semester så betyder inte det att man är uppe senare om kvällarna. Har jag glömt att säga att jag är en rutin människa ;). Älskar mina rutiner ;).

Lättare frukost nr:1 innan löpning 
En nektarin, ett fikon, lite turkisk yoghurt och toppade allt med chiafrön och gojibär. 
 
Hann precis komma hem innan det började och hagla och regna och åska. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0