Skansen

Igår så började jag dagen på gymmet. Det blev att köra ett crosstraining pass med fokus på mycket övningar med egen kroppsvikt. Det va både jobbigt, tungt, svettigt och såå kul. Efter det så blev det att ta sig hem byta om till springkläder och att ge sig ut. Benen och kroppens kändes både pigg och fräsch. Så det blev att springa min vanliga runda + lite fler rundor och extra varv och lite längre och ja det slutade med att när jag hade sprungit klart så hade jag sprungit 12 km. Härligt. 

Sen blev det att gå hem duscha, äta och att sen göra sig i ordning lite sådär halv panik snabbt. Jag skulle nämligen åka in till Skansen med en kompis. Det va verkligen jätte trevligt. Det är alltid kul att gå in i alla små stugor, bya, herrgårdar, järnhandlare, glasblåsare, kryddbodar och ja allt annat. Det finns ju bara sååå mycket att kolla på. Och sen såklart alla djuren. Haha men det är ju lite som vanligt att man står vid en inhägnad och letar efter ett djur. Sen kollar man på skylten där det står vad det ska vara för djur i buren och även en bild på djuret. Men det är typ helt omöjligt att se djuret. Man står mest och kollar på stenar, stockar, gräs och annat grönt. Men då är det som det brukar vara ;)

Sen när vi hade kollat i alla stugor och på alla djur så gick vi från Skansen in till stan längst med vattnet. Det va ju kanon väder. Så det känns ju som att man måste passa på. Men nu började man oxå känna hur sjukt hungrig man va.  Vi gick till Viktoria och åt middag tog ett glas rosé innan vi åkte hem. 

Men i morse när jag vaknade så hade jag ont i huvudet och lite små ont i halsen. Så idag får bli en vilodag från träning så att jag inte blir sämre. Kanske man kan gå ut och gå en liten promenix. Men annar så blir det bara att vila och ja försöka och återhämta mig. Kanske kroppens sätt att tala om för mig att den behöver en hel vilodag. Det va länge sen som den fick det. Jag va bara tvungen att googla på det fösta så att jag viste hur jag skulle göra ;). Men nu känns det bättre än i morse. Men det är ändå bäst att ta det säkra före det osäkra. 

Ekorrar fanns det i alla fall gott om på Skansen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0