Snart slut

Nu är det snart slut på friden. På måndag är semestern slut och jag ska börja jobba igen. Det har verkligen gått så fort. Just nu när jag sitter här i soffan så känner jag mig precis lika trött som innan semestern. Man ska ju bli pigg av att vara ledig. Jag känner mig allt annat än pigg. Jag känner mig snarare jätte trött. 

Jaja men förutom att vara jätte trött så har jag hunnit med att köra två träningspass. Ett på sats Haninge och ett på Regeringsgatan. Men jag började på sats Haninge med att köra ett crosstraining pass. Tjejen som stod i receptionen va med på Kims pass igår på sjöstaden och frågade mig pm jag hade nån träningsvärk. Och ja det har jag typ överallt men mest i benen, rumpan och i ryggen. 

Men på dagen pass så delade vi upp oss två och två och körde nio olika övningar så snabbtsom möjligt i 1 min medan den andra vilade och sen körde den andra samma övning i 1 min medan den första vilade och sen gick man över till nästa övning. Vi körde två varv och efter dom två varven va man typ helt död. Att 1 min kan va såååå lång. 

Vi gjorde följande övningar: sprang upp och ner från låda så fort som möjligt, hopp över låda med ett ben kvar på lådan, rygglyft, sprint fram och tillbaka i salen med två upphopp på varje sida, fällkniv, gå framåt i salen på alla fyra och sen backa tillbaka, gående planka, air squat och sen armhävningar. 

Efter detta pass så cyklade jag vidare till handenterminalen och åka in till stan. Men nojig som jag är så hade jag dubbla lås på min cykel. Både det vanliga cykellåset och sen en kedja virad runt både cykel och stolpe med ett lås runt. Jag litar inte på nån eller något här ute i förorts betongen. Det finns säkert folk som snor cyklar bara för att dom inte vill köpa någon egen utom tar bara första bästa som står där. Så jag tänkte att min cykel ska absolut inte bli enklast att sno. Nej den ska fan stå kvar där jag lämnade den. Det gjorde den oxå när jag kom tillbaka =)

Men ja jag hade bokat in mig på ett prformance strength pass. Idag va dom två olika övningarna pull ups och lungers ( utfall ). Det här med pull ups är verkligen inte min starka sida. Men jag vill bli bättre och det blir man bara igenom att öva. Dom är redan så mycket bättre men det är fortfarande lång väg kvar. Jag lixom typ alla andra måste ha det där gummibandet under fötterna för att få hjälp upp. Men jag klarar av att göra fler striktare och att verkligen komma upp med huvudet över stången. 

Men efter passet så åkte jag till Haninge och gick in till Haninge c för att hämta ut en tröja som jag hade beställt på stadiums hemsida. Det va halva priset på den och jag har spanat in den bra länge. Men för snål för att köra den till helt pris. Men nu va det rea på just den tröjan och för att slippa betala frakt så kunde man få den skickad till en stadium butik och hämta den där. Perfekt. Så jag betalade bara för själva tröja.  Men när jag skulle hem så helt plötsligt så hoppar nån ut mitt framför mig. Jag går ju ganska så fort och har typ bara ett mål. Och det är att så fort som möjligt ga mig ut från detta centrum. Men så va det Julia som skuttade ut mitt framför mig. Hon, Frederik och mea va i centrum. Så jag stod och pratade lite med dom innan jag cyklade hem. 

Men ja nu är jag hemma och är bara såå där jätte trött jag funderar på om jag ska ta och få ut och gå. Jag tycker att jag borde bli pigg ut av det. Om det inte är för varmt. Men jag vet vad jag borde. Eller borde och borde. Jag borde nog kanske ta det lite lugnt och typ lägga mig ner på soffan och bara dö. Men samtidigt så borde jag gå ut och gå för att jag vet att jag blir pigg ut av det och för att det är så bra väder. Får lite små panik av att bara va inne när solen lyser. Men samtidigt så är det ju inte kul att gå om det är sådär mördar varmt. Aja får se hur det blir. 

Dubbla lås på cykeln



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0