Tisdags Grit

Mina morgon rutiner. Om det är nått som jag älskar så är det att försöka och ha en morgon rutin. När jag jobbar och ska träna på morgonen så äter jag frukost nr. 1 på bussen som oftast består ut av en kiwi lite havregurt och sen lite gojibär. Men det är sen när jag kommer till frukost nr. 2 som jag älskar. Att få sitta ner och äta min gröt i lugn och ro. Bara får känna sig nöjd i kroppen och njuta av att äta min frukost gröt. 

Nu när jag har semester så blir det ju lite andra rutiner. Kanske bättre rutiner. Jag försöker och ta lite sovmorgon. Sen går jag upp öppnar kylskåpet och tänker hmm vad är jag super på idag. Vill jag ha gröt eller havregurt. Och vad vill jag då ha i min yoghurt. Jag väljer ut vad jag ska äta och äter sen min frukost i lugn och ro medan jag kollar på nyhets morgon på TV4. Sen är jag redo att starta dagen. 

Idag blev det att starta dagen med att köra ett Grit strength pass på sats Medis. Instruktören va Miriam som är en sån sjukt grymt duktig och inspirerande person och instruktör. Hon är överallt och ingenstans. Passet gick mycket bra och det va galet jobbigt. Precis som det ska vara. 

Sen blev det att åka hem och äta lunch och bara ta det lugnt. Fixade lite här hemma och gick ut och gick en promenix innan regnet kom. Sen cyklade jag ner till sats Haninge och körde ett Cross training pass. Idag delade vi upp oss två och två och jobbade  med en övning i 1 min medan den andra vilade sen körde den andra övningen i 1 min medan den första vilade. Kan låta lätt men övningarna va jobbiga och man behövde dom där minutrarna för att hämta andan. Det va kul för jag träffade en tjej som jag inte har sett på ett tag och hon tyckte att jag hade blivit så mycket starkare än hon såg mig sist. Det va såklart jätte kul och höra. Jag märker ju såklart skillnad själv från när jag började. Men det är ändå kul att höra det från någon annan =). 

Sen blev det att åka hem och äta middag som bestod ut av lax, sallad och till det turkisk yoghurt. 

Lax med sallad som bestod ut av paprika, tomat, gurka, rödbeta, halloumi, rödlök, avokado och here kuvert.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0