Dagens tack

Dagens tack går idag till mina ben och till min kropp. Den gör så att jag kan göra så mycket saker som att hoppa, springa, rida, klättra, lyfta tungt, lyfta lätt, pressa mig till gränserna och en massa massa mer. Idag så gjorde den så att jag kunde göra det som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Nämligen att springa. Att börja morgonen med att springa en runda i skogen är den bästa starten på morgonen och en bra start på dagen. Det är så härligt att springa i skogen. Man får lyfta på fötterna, tänka på ingenting annat än att sätta det ena benet framför det andra, känna hur pulsen stiger och höra hur andningen är i takt med resten ut av kroppen. Köra nån Spurt och känna hur pulsen stiger och andningen blir jobbigare och benen får jobba och ta i lite extra. Det är terapi för mig. Det är ute i skogen som jag fyller på med energi och laddar mina egna batterier, rensar hjärnan och bara njuter. Jag njuter av att jag kan springa och av att jag orkar springa och att det inte bara är en kamp längre ( som det va i början ). 

Sen är det så härligt att springa i skogen bland stockar, rötter och stenar. Det går upp och det går ner. Man möter på lite olika hinder längst vägen. Helt plötsligt kan det ligga är träd rakt över stigen som har ramlat ner över natten. Eller så kan det hoppa ut en hare eller nått annat djur. Man ser hur solen stiger och väcker Haninge till liv. Kort sakt det är underbart och jag älskar det. 

Idag blev det att springa 10km i skogen med en kropp som kändes pigg och fräsch. 

Stort tack till mina ben och till min kropp idag =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0