Fjäderholmarna

Efter gårdagens ändå ganska så sena hemgång och sena sänggång så va jag ändå uppe vid 06:30 och vad mig ut och sprang en otroligt uppfriskande runda på ca 15 km. Jag är inte riktigt säker på hur långt jag sprang för först så sprang jag min vanliga runda på 5 km + dom 2 km det är till min runda. Sen sprang jag en extra runda på 2,5 km och sen sprang jag den längre vägen hem. Så ca 15 km skulle jag gissa på att jag sprang. Det va så härligt och jag hade så mycket energi i kroppen. Det va kanon väder och det va verkligen en uppladdning av mina egna batterier. Sen när jag kom hem så blev det att duscha, äta, göra i ordning för picknick och för att sen dra in till den stora staden. 

Jag, Helena och Sofia hade bestämmt oss för att åka till Fjäderholmarna. För att picknicka och för att gå runt lite kolla på ön och framför allt för att bara få vara och för att få lite frisk luft och sol. Jag mötte upp Helena på gullmarsplan och sen drog vi till Östermalm och mötte upp Sofia och gick sen till båten som tog oss ut till Fjäderholmarna. Det va en urmysig liten ö. Som inte va allt för stor. Men gick runt den ganska så snabbt. Men det gjorde absolut ingenting. Det va precis lagom för oss. Vi gick runt lite och satte oss sen en klippa för att fika, äta gott, mysa, skratta, sola och framför allt att bara få vara. Bara få sitter där i solen och bara mysa. Helena hade med sig mockarutor, Sofia hade baguett och ost, bullar, mer och bananer. Jag hade med mig svenska jordgubbar, osvavlade aprikoser och raw food kokosbollar =). Haha vi rullade där ifrån om jag säger som så. Vi jobbade även på brännan i solen och jag jobbade  den extremt sexiga linne brännan och den obligatoriska och klassiska Ray-ban brännan. 

Sen när vi hade suttit där och myst på Klippan en bra stund så gick vi vidare och kollade runt bland dom olika bodarna. Jag köpte en blå sharon sjal som jag blev väldigt nöjd med. Tanken är att jag ska ha den som en lättare filt. Haha sen hittade vi urfula solglasögon som vi köpte och glasögon ringar. Haha. Sen tog vi båten hem vid tre. 

Vi hade det så mysigt och så trevligt. Det va bra väder och bara så härligt att få komma ut och bara få vara. 

Men ja nu är jag hemma och känner mig ganska så trött. Så det blir att ta det lugnt och fixa mina matlådor innan jag går och lägger mig. 
Men ja det va min helg. Den har vart fantastik på alla sätt och vis och bar gått såå fort wips så va den helgen över och det är dax för måndag igen.  


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0