Lakrisfudge

Här kommer receptet på dom raw food lakritsfudge som jag gjorde och bjöd mina kära kollegor på =). 

2,5 dl dadlar 
1/2 dl kokosolja 
1 dl kokosmjöl 
2 tsk lakritspulver 
1 msk raw kakao
0,5 tsk flingsalt 
1 kryddmått vaniljpulver 

Jag brukat blötlägga mina dadlar i ca 1 timme innan. Sen hällde jag ner alla ingredienser i en bunke och mixar rejält. La plastfolie i en bra matlåda och hällde ner smeten i lådan. Den är ganska fast. Sen. Knådar jag ut smeten i matlådan med hjälp ut av plastfoliet. Ställer in den i frysen i ca 30 min. Tar ut smeten och lyfter ut den med hjälp ut av plastfoliet ur matlådan. Skär sen upp lagom stora bitar. Lägger ner smeten igen i matlådan med hjälp ut av plastfoliet ( haha ni förstår nog vi det här laget hur viktigt det där plastfoliet är ). Och ställer in dom i kylen för ytterligare stelning. Sen är det bara att äta njuta och att försöka och inte äta upp alla på en och samma gång ;). 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0