Midsommar

Jag började min midsommar på det absolut bästa sättet ( enligt mig ). Igenom att springa. Det blev en härlig långrunda på 17 km. Det känna helt otroligt att jag bara kan ge mig ut och springa 17 km bara sådär en morgon. Men jag började med att äta en banan innan och det tror jag va ett mycket bra val. Jag sprang först i min vanliga skog sprang sen över till en annan skog och sen tillbaka till min egen skog igen och sen till Svartbäcken och sen tillbaka igenom vändelsömalm för att komma hem. Men mitt emellan mina två skogar så håller dom på att bygga ett industriområde. Så det blev att öva på att både hoppa över vallgravarna och att inte trampa snett. Det va ett mycket blandat underlag mellan traktor spår, grus, sten och ja någon blandning mellan allt det där. Men jag kom runt utan att varken trampa snett eller att ramla ner i någon ut av gravarna som jag fick hoppa över. 

Sen blev det att äta en sån där stadig byggarbets frukost. Gå ner till Ica och krig bland alla andra människor. Sen blev det att göra sig i ordning och att sen åka ner till Nynäshamns för att möta upp Sara och mickis. Men henne mötte jag upp redan på tåget. Vi va hos Sara en liten stund och fixade oss det sista och gick sen över till Emma. Där blev det att göra kransar. Ja eller dom andra gjorde kransar jag hoppade över det där kransandet. Sen åt vi middag ute i ett växthus som dom hade på tomten. Det va så mysigt så. Vi drack lite vin, åt god mat, hade tända ljus och pratade om lite allt möjligt. Efter ett tag kom det lite mer folk. Det va som det allt för oftast brukar vara på midsommar trevligt men kallt. I år va det extra kallt tyckte jag. Det va i det närmaste så nära nollan om inte minusgrader som man kunde komma. Jag lovade nog mig själv där och då att aldrig mer ha klänning på midsommar. Utom underställ, overall och raggsockor. Emot slutet av kvällen va jag så kall om händerna att det va helt galet. Men jag är i och försig alltid kall om mina händer. Men jag tror att dom va extra kall och fötterna ska vi inte tala om. 

Men sen gick vi hem till Sara för mickis skulle sova där och jag hade mina saker där. Jag skulle oxå ha sovit där men det va två killar som skulle åka hem och dom bodde typ in emot stan så jag kunde åka med dom till Haninge. Skönt att få sova hemma. Eller mest skönt är det att få vakna upp hemma och slippa åka hem dagen efter. Jag blev avsläppt på handenterminalen och tänkte att jag skulle ta bussen hem. Det tyckte inte sl. I min vanliga tur så hade bussen gått för typ 5 min sen. Så ja jag hade två allternativ. Att stå kvar där och frysa i typ 25 min. Eller att gå hem. Jag tog allternativ nummer två och gick helt enkelt hem. Jag kom hem snabbare än om jag hade stått kvar där och huttrat. 

Känslan av att komma hem och få krypa ner under täcket i sin egen säng. Ja den är obeskrivlig. Jag frös så mycket och va så kall så jag gick och la mig med både strumpor, leggings och sovtröja under mitt tjocka vintertäcke. Skönt. 

Jag säger som så många gånger innan det är skönt att det bara är midsommar en gång om året. 

Midsommar outfit. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0