Min helg

Oj jag har gjort en hel del den här helgen så har typ bara vart hemma och sovit och vänt har det kännt som. 

Men vad har jag då gjort då??  Jo i fredags va jag ledig för att det va en röddag.  Jag började dagen med träning. Jag hade bokat in mig på ännu ett prformance strength pass. Dom två övningarna som vi skulle göra va push press och ketterbells swing. Vi gick igenom dom olika stängerna och så parade vi ihop oss två och två. Jag körde tillsammans med en tjej som va helt grym. Hon va så envis och kämpade verkligen på bra. Vi började med att bara känna in övningen och känna på stången som vägde 10 kilo. Sen körde vi igång. Vi skulle köra 6 set med lite olika rep. Som såg ut på följande
8-8-6-4-4-10
12-12-20-20-20-20
Vi hade 2 min att bli klara med varje set och när vi va klara och hade tid över fick vi göra burpees. Tanken va att vi skulle lassa på så tungt på stången så att man inte skulle orka göra alla 8 på raken utan att sätta ner stången. Medan den ena i paret jobbade vilade och puschade den andra. Jag körde på stången 30 kilo på dom två första 8 repsen. Sen vid 6-4-4 så lassade jag på med mer och hade då 35 kilo på stången. Och då kan jag säga att det va jävligt tungt. Det va precis så att jag fick upp stången över huvudet på raka armar. Men det va med både grimaser och envishet. Dom sista 10 gick jag ner till 30 kilo igen. Och på ketterbellen körde jag med en 18 kilos. 

Sen va passet klart och jag kan lova att det har känts i ryggen och i axlarna efter det här passet. Rejäl träningsvärk. 
Sen varvade jag ner lite och gick sen på ett Cross training pass. Det va en helt grym tjej som höll inpasset. Hon hade sitt pass upplagt i olika delar där första va rörlighet sen cardio och sen två stycken crossfit inspirerande delar. Verkligen ett jätte roligt och tufft pass. 

Sen fick det räcka med träning för dagen. Då va det hem äta lite fort och göra mig i ordning för att dra in till tanto och möta upp Helena, Leona och lite kompisar till dom. Vi skulle gå på nån enklare festival i tanto. Det va lite olika personer och band som va uppe och spelade dom va jätte bra och vädret va kanon. Sen kom Sofia och Lovisa och några till. Men vi hade det så mysigt så. Vi hade picknick med lite picknickmat och vin. Det va jätte trevligt att träffa mina härliga tjejer och få snacka lite med dom. Sen åkte jag hem med Sofia och Lovisa. Så jag va hem vid strax efter 23 och då blev det bums säng. Men det va en mycket rolig fredag. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0