Panik

I morse så va det en instruktör i panik som meddelade att hon inte skulle köra den nya releasen av Grit cardio utom den förra. För att den cd-skiva som den nya releasen är på som alltid brukat vara på centret hade någon råkat att ta med sig hem. Och att mixa musiken från den förra till den nya är typ helt omöjligt. Det är olika intervaller och det skulle bara bli pannkaka av alltihop. Så dom hade hittat den förra men bara det att när den nya åker in i USB minnet i hjärnan så åker ju den gamla ut. Så hon hade fått rå snabb plugga in den förra innan vi kunde köra igång passet. Usch jag kan verkligen känna den känslan av panik. Där står kanske 20 deltagare som har släpat sig upp sådär obehagligt tidigt för att köra ett morgon pass och så finns det ingen skiva. En instruktörs mardröm. Men det löste sig på det absolut bästa sättet. Klassen körde igång 07:02. Bara två min sen ( vilket jag tycker betyder är att man är i tid). Och sen fick vi köra den förra releasen som jag helt hade glömt bort hur sjukt jobbig den va. Den brann i alla muskler. 

Sen blev det att åka till jobbet är min gröt frukost och sen börja dagens alla terapiarbeten. Idag hade jag fullt upp och gick bara ifrån när jag verkligen behövde gå på toa. Det är dax för rea av en jäkla massa bågar. En del ska ner till 890kr andra till 0kr och nu ska dom letas upp och sållas ut. vilket är mitt jobb att göra. Jag får varje gång det är dax en lista på vilka bågar som ska till vad. Det är en jäkla massa bågar. Så jag får ta märke för märke. Båge för båge. Kolla vad den heter se om den står med på listan / listorna. Står den med ska den lägga ser i en rödlåda för omprismärkning. Står den inte med ska den upp igen. Japp ni hör ett riktigt terapiarbete. Tur att vi har Helena och Frida på plats så att jag kunde få jobba nästan ostört. Det går så mycket snabbare då. Sen när det är klart så ska det ju skyltas om oxå. Ner med det gamla upp med det nya. Upp med alla klisterlappar och allt skyllt material. Alla kuber ska skyltas om. Ray-ban ska ner och rean ska upp. 

På allt det här så hade vi tre olika killar på besök. En som skulle installera alla våra nya datorer. Vilket betyder att han måste få jobba vid minst en dator för att installera den. Det ska möbleras om bland datorerna det ska tänkas om för att få det så bra och snyggt som möjligt. Så att man slipper ligga på golvet för att starta upp alla datorer. Sen hade vi två killar som skulle sätta upp plastfilter på det jätte stora skyltfönstret ut emot gatan. När dom va klara så sa dom att det va det värsta synsam fönstret som dom hade satt upp det där på. Bara för att det va så jäkla varmt och så fruktansvärt trångt där inne. Jo tack jag vet. Men fint blev det. 

Jag va helt slut när jag och Sofia åkte bussen hem sen. Eller hon åkte hem och jag skulle ut och springa med sats gänget. Så jag åkte till sats. Det va två trötta och tysta tjejer som åkte bussen in till stan. Jag va trött hela tiden tills vi började att springa intervallerna då piggnade jag till och kände mig riktigt pigg och kry i benen. Det måste ha vart den friska lite små kalla luften som fick igång min kropp. För jag hängde med bra och i den sista intervallen så öste jag på för fullt och va den tredje snabbaste i mitt lag och sen snabbaste tjejen =). 

Men oj nu är jag trött nu blir det till att sova så att man orkar upp i morgon. Men ha det sååå bäst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0