Söndag

Ja idag har vi söndag och det är lite som att den där solen har tagit långledig och istället ersatts av nått grådaskigt mitt emellan väder. Det regnar inte (än). Men det är varken varmt, skönt eller mysigt ute. Man blir ju bara så deprimerad att man vill ju bara dra nått gammalt över sig. 

Men så vad har jag då gjort idag. Jo jag började min morgon med att åka till sats Regeringsgatan. Jag hade nämligen bokat in mig på prformance strength pass. Idag bestod dom två övningarna av front squat och ring puschups. Vi började med lite rörlighets övningar och ja bara där börjar utmaningen. Jag är ju inte direkt så rörlig ut av mig. Sen delade vi upp oss två och två. Jag parade ihop mig med en tjej. Vi tog en stång och körde igång. Passet destod ut av 6 olika set med lite olika reps. Vi började med front squat och det är när man i stället för att har stången på ryggen har den fram på bröstet/ axlarna. Sen går man ner i en knäböj. Ring puschups är lite som det låter armhävningar i ringar. Man har händerna i ringar och tårna på golvet och så gör man armhövningar. 

Repsen såg ut såhär
Front squat
12-10-8-6-4-10
Ring puschups
8-8-8-8-8-8

På första setet så började vi med stången som vägen 20 kilo + 2,5 kilo på vardera sida så 25 kilo. Sett nummer två körde vi stång 20 kilo + 5 kilo på varje sida så 30 kilo totalt. Sett nummer tre körde vi stång på 20 k+ 5 k + 2,5 k på varje sida så 35 kilo totalt. Sett nummer fyra körde vi stång 20 k + 10 k på varje sida så 40 kilo totalt och nu började det och bli jäkligt tungt. Det va med grimaser och ett jäklanamma som jag klarade av dom olika repsen. Sett nummer fem körde vi stång 20 k + 10 k + 2,5 k + 1 k så 47 kilo totalt. Nu va det sååå jäkla tungt. Jag är ju inte direkt van med den tyngden och att behöva ta i på det sättet. Men oj så kul det va. Vilken adrenalinkick. Sista setet körde vi stång 20 k + 10 k på varje sida så 40 kilo totalt. Dom sista 4 repsen oj ja jag vet inte hur jag klarade av dom men dom blev gjorde och jag va galet nöjd när jag va klar =). 

Ring puschupsen som vi körde emellan va oxå jobbiga. Det här med armhövningar är verkligen inte min starka sida. Men jag märker att jag klarar ju av så mycket mer och jag orkar ju bara så mycket mer. Jag gjorde alla på tå och behövde aldrig droppa ner dom där jäkla knäna. Så det kändes bra. 

Det va på skakiga ben som jag tog mig till damernas och sen upp för trappan för att åka till nästa sats. Nämligen sats Odenplan för att köra ett crosstraining pass. Det är ett roligt och jobbigt pass. Med ett roligt upplägg och idag klarade jag av att köra dom mer olympiska puschpressen mycket bättre. Så det kändes bra. 

Sen blev det att åka hem och äta en massa mat =). Så just nu så befinner jag mig i Matkoma och funderar på hur jag ska komma ifrån den. Eller jag vet att jag borde gå ut och gå för att bli av med den. Men det är ju bara såååå tråkigt väder. 

Hmm får se hur jag göra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0