Träningsvärk delux X2

Om jag hade träningsvärk igår så är det inget emot vad jag har idag. Jag vaknade i natt och skulle vända på mig. Det gick som en våg av smärta igenom hela kroppen som sa till mig att nej du vända på dig är bara att glömma. Gårdagens performance träning känns och det är som att jag inte kan rätta ut armarna. Eller det är klart att jag kan det men det känns som att jag inte kan det för att det tar emot så mycket. Sen ska vi inte tala om ryggen och bröstet fy fan. Men det är samtidigt en skön smärta. En skön smärta av träningsvärk jag vet vart den kommer ifrån och att den förhoppningsvis har gjort mig själv lite starkare. Jag har i alla fall lärt mig att jag klarar mer än bad jag tror. Och det är en styrka i sig. 

Men lite träningsvärk hindrade inte mig från att köra ett Grit strength på morgonen. Det va den nya releasen idag oxå. Och det är ju bara såå galet mycket armhävningar det är helt omänskligt många. Och det är många plyometriska armhävningar vilket betyder att det är armhävningar med klapp och hopp. Som att inte är jobbigt nog att bara göra vanliga armhävningar. Sen lassade jag på lite extra på stången då jag kände att jag skulle klara av det. Men oj vad mycket jobbigare det blev. Jag tog bara 1 kilo extra på varje sida. Och då kan man tycka att 1 kilo är ju ingenting. Men har man 10 kilo  på varje sida så blir det 20 kilo och sen då plus dom där två extra så blir det 22 kilo och när övningarna är grisjobbiga så blir dom där två kilorna ganska så jobbiga.  

Efter detta pass så åkte jag raka vägen till Odenplan för att köra ett Cross Trainingpass. Det va samma upplägg som förra gången först lite uppvärmning och sen lite olika övningar med en tungstång. Jag som tror att jag är herkules lassade på med 20 kilo på stången. Men en övning som idag va helt omöjlig med den stången va när vi skulle gå ner i en squat göra en bicepscurl och resa sig upp och trycka upp stången över huvudet. Jag fick helt enkelt förenkla sen lite och göra en vanlig bicepscurl och sen trycka upp stången över huvudet. 

Sen efter lite olika övningar så delade vi upp oss i lag och körde varven. Det va riktigt roligt och grymt jobbigt. 
Sen blev det att åka hem. 

Sen har jag inte gjort sådär jätte mycket mer. Jag har fixat lunch till nästa vecka vart ute och gått en promenix och ja sen har jag bara tagit det lugnt och skönt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0