Tyresta by

Efter att ha kommit hem vid fyra tiden och somnat som en gris direkt efter att smink, munk och klänning åkt av. Det va bara så skönt att äntligen få komma hem och få sova. Jag va bara så trött och kall. Jag va helt igenomfrusen. Så det va så skönt att få lägga sig under täcket och få bli lite varm. Jag åkte med några killar som va med igår till handenterminalen och därifrån så skulle jag ta bussen. Men den hade precis gått för typ 5 min sen. Så jag hade två val. Antingen att stå och frys i typ 25 min till eller att helt enkelt använda mina två friska ben och gå hem. Jag valde alternativ nummer två och kom hem snabbare än om jag hade väntat och tagit bussen hem. 

Vaknade upp vid åtta i morse och kunde i vanlig ordning inte somna om. Lika bra att gå upp äta en byggarbets frukost och bestämma sig för vad man skulle göra av dagen. Bestämde mig att ta mig till tyrestaby för att gå en promenix i dom skogarna. Så jag väntade lite så att solen skulle hinna komma upp lite på himlen och värma upp Haninge. Tog sen bussen ut till tyrestaby. Valde en led som kändes bra och började att promenixa. Det va bara såå skönt. Jag hade ingen musik i öronen utom lyssnade bara på skogen och alla dess olika ljud. Lyssnade på alla olika fåglar, vinden som susade och på mina egna steg emot underlaget. Bara såå skönt. Det va ett härligt väder. Det va skönt att få komma ut få lite frisk luft. Får rensa huvudet från alla dess tankar och funderingar från gårdagen. Och att bara få vara. 

Sen när jag hade gått klart min led så gick jag runt lite där. Och tänkte att jag skulle plocka upp mobilen och kolla när bussen går hem. Möts av ingen service. Eeee jaha inte en enda plupp. Får klättra högt upp på en sten och sträcka sig så högt upp emot himlen som möjligt. Får typ nästan till en halv plupp. Ger upp och går helt enkelt till busshållplatsen i stället och kollar. Komihåg lapp till mig nästa gången jag ska åka till tyrestaby så ska jag kolla hur bussarna går hem innan jag åker dit. 

Men jag kom hem. Sen har jag väll inte gjort sådär överdrivet mycket mer. Än att kolla på dumma mej, gått ner till Ica och nu ska jag snart ta och äta lite middag :). 

Dagens outfit. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0