dubbelpass

efter att ha kört dubbelpass av cross training är jag nu hemma och får äta lite lunch. jag började med att köra ett cross training pass på sats haninge på 55 min och sen åkte jag till sats farsta och körde ett på 75 min. haha ja jag vet jag är galen. men det va galet kul oxå ;). det kan jag lova. på första passet va det med elisha som instruktör och han kör mycket övningar med egen kroppsvikt och det är kul att träna med sin egen vikt. för man märker verkligen oliksidor i kroppen. vart man är stark  och vart man är mindre stark sen är det sjukt jobbigt oxå. att det kan va såå jobbigt med bara sin egen kroppsvikt.
 
men det va ett bra pass med mycket puls och svett. efter så pratade jag med en tjej som jag har lärt känna under dom här passen. jag ska springa tjejmilen med dom och nu så bestämmde vi oss för att vi skulle boka in oss på ett sats running pass som sats ska börja med. hon hade bokat in dig på söder och jag på medis så jag ändrade bara mitt till söder. så kunde vi både åka dit tillsammans och köra passet från början tillsammans ska bli jätte kul. nästa söndag är det och jag är redan så taggad =). jag älskar ju att springa och det blir ju bara roligare ju fler man än. att träffa folk som oxå brinner för löpning och det finns så mycket sjukt duktiga människor som springer helt galet fort och helt galna lopp.
 
sen åkte jag vidare till sats farsta och körde ett till cross training pass. det va en tjej som hette frida som höll i passet och hon va helt grymt bra. det va ett jobbigt pass som även detta pass va mycket fokus på egen kroppsvikt och sen bara lite lösa vikt plattor. vi började med att värma upp och sen att dela upp oss i grupper med 3 pers i varje grupp. sen skulle vi göra olika övningar och vi skulle göra typ 150st av varje övning. så vi skulle börja med att göra 150st burpees så det blev 50 var. sen knäböj med plata och då oxå 150st så 50 var. sen va det armhävningar 150st. sen skulle vi göra utfall med viktplatts 30st på varje ben så 60st totalt. situps 200st så blev ca 66 st var. och ja det va en massa olika övningar jag kommer inte riktigt ihåg alla. sen skulle vi dela upp och två och två och göra en massa fler övningar. 
 
den tjejen som jag va med va lite sämre än mig men det gjorde inget. för man skulle göra en övning var och sen byta. sen skulle vi ha en övning då den ena personen skulle hoppa upp och nudda den andras persons händer. det va en jobbig och rolig övning med mycket puls. sen tyckte jag att det va kul att få puscha den andra till att ta i mer och hoppa högre och ja allt sånt. så det va jätte kul. sen gjorde vi en assa jobbig övning där man skulle ha fötterna på en platta och sen stå som i planka med en rakkropp och händerna i golvet. sen kom det jobbiga. nu skulle vi börja att gå över hela salen med fötterna på den där plattan kroppen skulle fortsätta va rak och inte som en svajande hängbro. och så skulle vi gå med händerna över hela salen och sen gå utfalls gång tillbaka nu med plattan över huvudet.
 
sen gjorde vi en massa mer övningar innan vi va klara. och nu va jag redo för hemgång kan man ju säga. haha =).
men nu är jag hemma äter min lunch och är nyduschad. ska sen sätta lite fart och göra mig i ordning för att gå på middag =). 
 
men ha det sååå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0