Hot MOJO

Igår så va jag ledig och det va såååå skönt. Jag började dock min lediga fredag lite sådär obehagligt tidigt. Kl ringde 05:15. Dax att stiga upp och börja dagen med en massa härlig och mindre härlig träning. Jag började med att köra ett Grit strength pass på sats Odenplan. Det va dax för den nya releasen. Jag har vart lite små rädd för den nya för jag har bara hört hur sjukt grymt obehagligt jobbig den ska vara. Och ja det va precis vad den va oxå. Haha men det är alltid lite svårt första gångerna på en ny releas. Det tar några gånger innan man kan dom olika övningarna och innan man vet vad man ska ha på stången. För den här omgången så är det bra och ha två stänger en för ben och en för dom andra övningarna. Så till nästa gång blir det att ösa på mer på både benen och till dom andra övningarna =). Men ja jag det är med skräck blandad förtjusning som jag ser fram emot dom närmaste tre månaderna. 

Efter det passet hade jag för första gången bokat in mig på ett Hot MOJO pass. Det är ett yoga pass som utförs i ett 38 graders varm sal. Jag brukar ju köra Hot FLX i en varm sal. Men det är ju mer lugna övningar. Det här va i och för sig oxå lugna övningar men med mer styrka. Det va så jävla varmt. Det va bland det värsta som jag har provat på. Det va en nära döden upplevelse i svettattacker. Det bara forsade okontrollerat. Jag kände oxå att jag hade stora koncentration svårigheter. Det va som att jag hade glömt bort vilken hand och vilken fot som igentligen va höger och vänster. Jag fick tänka till både en och två gånger vilket ben som va vänster och ändå flyttade jag bak höger. Haha man kan bara inte tänka i sån extrem värme. Det va skönt när det va över och man fick gå ut ut salen. Jag tror absolut att det är bra för kroppen och man måste ju ge det några gånger för att komma in i det och för att kunna tänka och uppskatta värmen på ett annat sätt. För just igår tyckte jag bara att det va obehagligt varmt och att jag inte kunde tänka klart. Men ja jag kommer nog inte att ha nån stående inbokning på detta pass. Men nån gång då och då kan jag absolut tänka mig att gå på det här passet. 

Sen blev det en snabb dusch och att äta en egen hemma gjord bars innan jag drog vidare till nästa sats för att köra ett Cross training pass. Jag va på ett center som jag aldrig har vart på förut och körde för en instruktör som jag aldrig har kört för innan eller. Men det gick kanon bra och passet va ett roligt pass. Hon hade en plan i alla övningar och vi fick jobba med många muskler samtidigt och det va en genomkörare för hela kroppen. Härligt. Vi avslutade med att dela upp oss två och två. Jag fick va med en kille som hette Linus han va typ lika vältränad dom herkules och jag tänkte bara stackars honom och stackars mig om det är några övningar som vi måste jobba två och två i. Med det va lugnt. Vi gjorde olika saker så när den ena gick ja typ kräftgång så gjorde den andra burpees. Och när den ena gjorde armhövningar så gjorde den andra situps. 

Men det va ett roligt pass som jag hoppas att jag kan gå på flera gånger. Det är kul med Cross training för alla pass är olika beroende på vad instruktören väljer att vi ska göra. Sen blev det att dra hem och duscha, städa och göra sig i ordning för Avicii. Vid tre tiden kom Madde och Sara. Vi åt middag, gjorde oss i ordning, förkrökade och jag gjorde goda drinkar att bjuda på =). Det blev en drink med sommar tema som jag tycker är super god. Tänkte berätta lite mer om det sen för jag ska ladda upp en massa bilder som jag har tagit. Men jag kan ju säga som så att vi hade sååå jävla kul. Det va helt fantastiskt grymt kul =). 

Det va tre trötta tjejer som kom hem och gick och la oss vid 2 tiden. 
I morse kände jag mig ganska så pigg när vi vaknade upp. Jag vaknade först upp vid 7 sen vid 8 och sen vid 9 och då blev det att gå upp. Äta frukost och kolla på först mulan och sen på herkules haha klassiker =). Men nu så laddar jag upp för träning. Ska dra ner till sats Haninge och köra ett Cross training pass innan det blir att bara ta det lugnt i soffan och bara mysa. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0