Vår inspiration

Oj oj oj oj vad trött jag va igår. Tanken va att jag skulle kolla på en film på tv. Men den va både bara såååå dålig och så va jag bara för trött. Så jag somnade i soffan innan jag gav upp och gick och la mig i stället. Jag sov som den prinsessa på fläsket som jag är hela natten. Vaknade inte en enda gång under hela natten. Det är så skönt när det är så. Haha eller det brukar ju i och för sig ofta va så för mig. Men ibland så kan jag vakna till nån gång under natten. Men då har jag aldrig problem med att somna om. 

Men aja klocka ringde sen vid 07:00. Så va det bara att kliva upp och dessa på sig träningskläder och äta en sån där byggarbets frukost. Sen åkte jag in till sats Medis för att köra ett runner strength pass. Men snart är det slut med dom passen. För från och med den 1 april är tanken att vi ska ge oss ut och springa tillsammans. Och det ser ut som att jag kommer att kunna följa med ut på söndagar =). Wii längtar. Men jag kommer ni att sakna det här passet jätte mycket. Men som tur är så trodde hon att det skulle komma tillbaka till hösten. Åååå jag hoppas. Men tills dess så ska jag följa med ut för att springa. 

Det va lite kul för jag har ju vart på nästan alla söndags pass förutom förra helgen och när jag kom så sa instruktören. Där är du ju jag saknade din förra veckan. Det va lixom inte det samma utan dig. Det va nått som saknades =). Men idag va jag på plats. Sen efter det passet så körde jag ett Grit strength pass. Fy fan. Det va precis så jobbigt som det ska vara. Och precis så härligt som det ska vara. Den där berömda hatkärleken. 

Sen åkte jag vidare till nästa sats. Ja jag vet jag är galen. Men det är ju bara såååå kul. Det va dax för att köra speed 'n' sports. Vi körde med en lång stege och det blir ju bara så sjukt mycket jobbigare. Det blev snabba fötter och mycket puls. Sen när arbetet med stegen va över Så körde vi lite Cross training insirerat med olika stationer. Kul tycker jag =). Men oj så jobbigt det va. Det va fem olika stationer och på station ett va det ketterbella sving

Station nummer två knäböj med tung stång. Grabbarna som hade hand om den stationen hade laddat upp med rejält tunga stänger. Jag tog en som hade 15 kilo på varje sida. Men jag fick mycket stolt upp den själv på ryggen =). Det va en kille i mitt lag som frågade om jag ville ha hjälp upp med den på ryggen. Men jag sa att jag tror att det går bra och tänkte att jag måste ju för fan testa. Och se det gick bra. Det gäller ju bara att ha rätt teknik för att få upp den. Det är det ju inte alla som har och det är oftast därför som dom inte får upp stången på ryggen. 

Station tre va rygglyft med en liten viktplatta. Fyra va armhävning med en boll. Man skulle ha ena handen på bollen och den andra i golvet och göra en armhövning och sen byta så man hade den andra handen på bollen och den andra i golvet. Jag krigade mig till att göra alla på tå =). Haha men det gick inte fort. 

Femte och sista stationen va fällkniven med en jätte stor boll. Så man skulle ligga på rygg ha bollen mellan benen mötas på mitten med armar och ben. Ta tag i bollen med händerna ner med boll, händer och ben. Upp igen mötas på mitten flytta över bollen tillbaka mellan benen och så ner igen. Denna övning va galet jobbig. Haha magfläsket fick sig en rejäl omgång. 

Vi körde 30 sek jobb 10 sek vila fyra gånger innan vi gick över till nästa station. Sen blev det intervall jobb innan det va dax för lite avslutande mag och core jobb. Vi avslutade med att tävla i gående planka. Och jag vann =). Helt sjukt stolt men oj det va galet jobbigt och jag fick kriga in i det sista. Den första biten är ganska så lugnt. Då brukar folk droppa av ganska så snabbt. Men sen är det bara dom sega kvar och jag va en ut av dom. Emot slutet så va det bara jag en tjej och en kille kvar. Jag hade en hejar klack bredvid mig som hejade på mig och sa att kom igen nu då. Du ser stark ut haha jag kände mig allt annat än stark och emot slutet så va det bara på ren vilja. Jag tänkte att nej nu ger jag upp men samtidigt så tänkte jag att nej bara lite till. Sen när tjejen gav upp så va det bara jag och killen ( som heter Håkan ) kvar och när han gav upp och jag utsågs till vinnare. Ja då kändes det bara så jävla bra. 

Att jag kommer och ha blåmärken på armbågarna i morgon ja det lätt värt. För känslan av att vinna och att få va bäst ja det är det lite blåmärken värt. Haha men jag kommer nog inte att va bäst nästa gång. 

Men ja nu är jag hemma och har ätit lunch för att tag sen och vart ner till Ica och ja gjort allt sånt där tråkigt. Ska bara fixa mat till nästa vecka oxå. Blir ugnsbakad lax med grönsaker till. 

Jag kan oxå meddela att jag har en sån galen träningsvärk framför allt i ryggen efter gårdagens Cross training pass. Att göra dom övningar som man skulle göra  rygg ja dom va ingen barnlek att göra. Och under gritens rodd omgångar. Så kände jag bara att jag byte stång till en fjös stång ;). 

Avslutar detta inlägg med lite vår inspiration. Eller jag blev lite vår inspirerad av min vän Sara som la upp en sån vårig bild på instagram med sönderklippta jeans och det gjorde även mig inspirerad till en lite mer vårig outfit när jag skulle gå ner till Ica. Jag slängde helt enkelt av mig raggsockorna och lämnade dom hemma för att ta på mig sneakers och låga strumpor. Tog på mig ett par sköna tränings tajts och lät lite av mina vintertrötta ben sticka fram. Haha men sen så åkte goose jackan på så jag misstänker att Sara va nog lite mer vårig än vad jag vågade vara :). 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0