Söndags Grit

Förutom att äta en massa konstig saker idag så har jag även hunnit med en hel den söndags träning. Va ganska så trött igår kväll så blev att lägga sig i sängen innan kl 23:00. Somnade på en gång och sov som den prinsessa på fläsket jag är hela natten. Vaknade av att klockan ringde 07:00 dax att säga upp. Åt frukost som bestod ut av hallon, sharon, fikon, kvarg och lite müsli. Sen blev det att åka till sats Medis och köra först runner strength pass. Det passet blir verkligen aldrig lättare. Haha inte för att nått pass blir det någonsin. För då har man fjösat och fjösar man så blir man ju aldrig varken bättre eller starkare. 

Men det jag märker är att jag orkar mer och kan ta i mer på passet. Och det är kul och det är det som är meningen. 
Sen efter det passet så blev det att köra nästa pass. Nämligen söndags Grit strength. Jag hade träffat på Elin förra söndagen och hon skulle gå på det passet och tyckte att jag oxå skulle göra det. Och det kan man ju inte säga nej till. Så in kom både världens starkaste Elin och hennes precis lika grymt starka kompis Helena. Nu började jag och bli nervös för det va dax för den nya releasen som jag bara har kört en gång. Och då va den gris jobbig. 

Den va inte enklare idag. Den va värre än vad den va första gången. Hur ska jag kunna överleva och köra den här releasen i 3 mån ja det är en gåta. Jag har inget svar på den än eller. Haha det återstår väl och se. Jag lassade på mer vikt på stången idag nu när jag vet va det va vi skulle göra. Jag hade en stång med 10 kilo på varje sida för clean and press ( eller frivändningar som det heter på svenska ) samma stång för rodd. Och sen en tyngre stång med 12,5 på varje sida för knäböj. 

Den nya releasen är lite annorlunda än den förra men det är lite samma upplägg att man jobbar i sitt eget tempo och med så många reps som möjligt på en viss bestämd tid. Första mördar utmaningen efter uppvärmningen är 2 min burpees på låda. Det betyder att du gör en armhävning med händerna på lådan hoppar upp på lådan. Hoppar av från lådan och gör en armhävning. Efter dom två min ska man göra 4 st övningar i 1 min vardera med 30 sek vila mellan övningarna. Dessa 4 övningar gör man två varv. Dom övningar som man ska göra är clean and press, knäböj, rodd och sen utfallshopp. Sen är det dax för tabata intervaller 20 sek jobb 10 sek vila 2 övningar 3 varv. Sen kommer dödsmördar övningen nummer ett tillbaka. Dax för burpees på låda i 2 min igen. Om man inte har döds tankar, blodsmak i munnen och ha fått upp frukosten minst 4 gånger ja då har du inte tagit i tillräckligt. Jag ville bara gräva en grop och gömma mig och lägga det här med träning på den där berörda gamla hyllan. För när det va dax för dom sista 2 min burpees på låda så ville jag bara dööö. 

Sen är det dax för mage. Att stå i planka efter 2 min burpees är inte det lättaste. Man flåsar och kipar desperat efter andan och efter att försöka att få ner nån typ av luft i lungorna. Och så ska man stå i plankan och spänna magen. Och sen hoppa ut med båda benen och sen ta ut ett ben och sen det andra benet och vafan det tar ju aldrig slut. När passet är slut så är känner man bara en känsla. Det Äntligen över. 

Detta är en beskrivning av den nya releasen.
Sen efter detta mördar pass så blev det att äta en ut av mina hemma gjorda bars. Det behövdes verkligen. Sen åkte jag vidare till ett annat sats och körde ett speed 'n' sports. Man kan ju fråga sig hur man orkar. Ja jag vet faxist inte. Men kan ju vara för att det är ju bara sååå jävla kul. Och för att det är lika bra medans man ändå är igång. För om man hinner komma hem och sätta sig i soffan ja då kommer man ju aldrig upp därifrån. 

Idag så hade instruktören fått för sig att vi skulle bygga ihop dom två stegarna till en enda jätte lång. Sen hade vi den på diagonalen över hela salen. Det blev dubbelt så jobbigt kan jag meddela. På nått konstigt sätt så hamnade jag längst fram oxå. Eller jag började som nummer fyra men dom tre första bytte plats och hamnade längre bak och tillslut så hamnade jag längst fram. Vilket va både roligt och lite läskigt. Jag kände att nu är det bara att gasa på och få till dom där snabba fötterna för att ingen ska komma ikap eller komma in. Det va ingen risk. Jag behöll första platsen och kände mig sjukt grymt snabb, stark och duktig =). Sen när passet va klart efter lite andra övningar utan stegen och avslutade med lite mag och core övningar så va jag helt död. Men jag va trött och glad på samma gång. #hatkärlek. Som man säger. 

Men nu blir det inte så mycket mer än att bara bara ta det lugnt göra matlådor till i morgon och bara chilla. 

I fredags kväll när vi kom hem från Avicii så va det någon som hade krossat en ruta till porten. Man kan ju tro att det händer var och varannan dag här ute i förortsbetongen. Men det händer inte alls ofta. Men det låg glas överallt och så va det blodstänk på golvet. Så äckligt. Men i morse när jag skulle åka i hissen så satt den här lappen uppe på spegeln. Det är nån ut av mina grannar i trappuppgång som har följt dom där spåren. Lekt detektiv och verkar ha lite koll på denna person. Jag kan inte bara göra annat än att älska mina grannar som kommunicerar med varandra igenom arga lappar. När jag kom hem idag då va lappen borta. Tur att jag hann ta kort på den då ;)

Dagens luffar och mys outfit här hemma. En stor mjuk mjukis stickad tröja och ett par tränings taijts från Kari traa. 

Älskar detaljerna på dessa byxor. Det är fjärilar på dom :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0