En toppen dag

Idag så började jag min morgon med att kl ringde 07:00. Jag tog mig upp och åt frukost medan jag lyssnade på ring så spelar vi. Sen blev det att gå ner till sats. Jag kände mig för en gång skull pigg. Det va på lätta fötter som jag tog mig ner till sats. Och gjorde mig redo för dagens crosstraining pass. Vi började med utmaningen innan vi gav oss på varven. Jag kände mig pigg och kry i kroppen. Det va lite som att det låg ett personbästa på den jävla pyramid i luften. Och för den som inte har hängt med i pyramiden så går den ut på följande. Man ska göra 70 jumping Jacks, 60 utfall, 50 squat, 40 armhövningar 30 skridskohopp, 20 burpees. Sen ska man gå ner igen med 30 skridskohopp, 40 armhövningar, 50 squat, 60 utfall och 70 jumping Jacks. Man får sen 12 min på sig att hinna klart. Jag va den andra som blev klar och den första tjejen som blev klar först. Sen slog jag min tid och landande på tiden 10:30. Kände mig bara såå jäkla grym. Sen fick vi på alla varven och det va precis så jobbigt som det ska vara. 
 
Sen blev det att gå hem och byta om till löparkläder. Det regnade inte och då kände jag att jag ville ut och springa. Man vet aldrig när man kommer att kunna ge sig ut igen. Det va lite små kallt men det va bara att bita ihop och att ge sig ut. Man blir ju varm efter ett tag. Det blev att springa i skogen och det va bara såå härligt. Vist det va lite lerigt och blött på vissa ställen men vad gör det. Det va ger bara så mycket energi att få springa i skogen. Bara att få springa ger en massa energi och får man då springa i skogen så ger det bara mer energi. 
 
Sen blev det att öka takten sätta lite fart och ösa på. Jag skulle nämligen möta upp en kompis för fika inne i Haninge kl14:00. Det är lugnt tänkte jag. Jag tänkte att jag kanske kunde gå till Haninge. Men jag kan säga att det va precis så att jag hann till 14. Det blev att äta lunch lite snabbt för att samtidigt sminka mig och komma på vafan jag skulle ha på mig. Men det va mycket trevligt att ses och vara ta en fika. Eller det blev en lång fika. Haha vi hade ganska mycket att prata om. Och efter att ha duktig både kaffe och vatten så blir man ju såklart kissnödig. Och snål som man är så har jag ingen lust att betala 5kr för att gå på toa. Nej nej inte när man känner dom som jobbar i Haninge. Men jag började med att spana in lite och se om det va nån som jobbade idag som man kände. Och det gjorde jag för det va Pia min moster som jobbade idag tillsammans med Carina. Så det va jätte kul att hälsa på dom. Prata lite och även passa på att gå på toa. 
 
Sen blev det att gå hem i stället för dit. Jag tycker att det är ganska så skönt att gå hem från Haninge eftersom det är ganska så nära. Och det är skönt att få lite frisk luft och lite vardags motion. Men nu blir det inte så mycket mer än att bara ta det lugnt i soffan. 

Om vädret är grått och trist så får man själv vara färgglad. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0