Stallet

Igår så va jag i stallet och jag visste redan när jag kollade på listan att antingen så är det hoppning idag eller bästa gång. Jag hade nämligen fått PG. Jag hade helt rätt det va hoppning. Jag har typ hoppat honom nästan varje gång vi har haft hoppning sen han kom till ridskolan. Men det gör mig ingenting. Jag tycker att han är rolig och rida. Sen är det kul att han har blivit så mycket bättre i hoppningen. Igår va inget undantag. Han kändes riktigt fin och va pigg och framåt utan att varken vara stark eller okontrollerbar. Han hoppade fint och det gick och rida honom fram till hinderna. Det är en sån otroligt stor skillnad från när han kom. Då fick man rida halvhaltar konstant fram till hindret och typ vara beredd på att styra bort om han skulle dra iväg. Sen bockade han helst oxå efter hinderna. 

Men nu på senaste tiden så har han känts så bra i hoppningen och igår så kändes det verkligen kanon bra så det va jätte kul. Mycket fin PG och en mycket nöjd och glad Carlsson. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0