Höstmys

Idag har jag hunnit med en del. Både när det kommer till träning och pyssling här hemma. Jag började min morgon med att kliva upp 07:00. Lyssna på ring så spelar vi ( pensionärsvarning ja jag vet ). Men det är att lyssna på det eller att kolla på nått skrikigt barn program på tv som man har att välja på. Då väljer jag helt klart att lyssna på ring så spelar vi. Sen gick jag ner till sats för att börja morgonen med att köra ett crosstraining pass. Vi började passet med att köra utmaningen som nu är pyramiden. Den gjorde vi förra gången oxå. Men bara det att nu har hon lagt på 10 st på alla övningar. Vilket gör att det tar såå mycket längre tid och är så mycket jobbigare. Nu ser pyramiden ut som följande 70 jumping Jacks, 60 utfall, 50 squat, 40 armhävningar, 30 skridskohopp, 20 burpees sen är det bara att gå ner igen med 30 skridskohopp, 40 armhövningar, 50 squat, 60 utfall, 70 jumping Jacks. Vi hade 12 min på oss. Jag klarade det på 11:30 min. Det va inte många som klarade av att hinna med alla övningar. Men det va jag och några fler tappra krigare som hann med att göra alla övningar. 

Sen gick vi på varven och det va som vanligt jobbigt men roligt. Sen efter detta pass så hade jag bokat in mig på ett satscore pass. Det är ett 30 min pass med fokus på coren. Det va ett tag sen som jag gick på detta pass. Det är ett bra pass och det är alltid bra med fokus på coren. Den är grunden till allt i hela kroppen. En bra och stark core är verkligen jätte viktigt och bra att ha. Oavsett vad man vill och ska göra så är det viktigt. Du blir en bättre och starkare löpare med en bra core. Du klarar dig bättre på jobbet med en stark core. Eller om du ska bära hem kassar från Ica så är den där starka coren bra att ha. Det är inget super jobbigt pass. Utom mer ett bra och nyttigt pass att gå på. 

Sen blev det att gå hem. Äta nått lite lätt och snabbt. Sen gick jag ner till Ica för att handla en massa mat. Fylla på mitt kylskåp och att sen packa in det med hjälp ut av Tetris metoden. Men nu har jag ett väll fyllt kylskåp. Såååå skönt. Jag älskar att ha mycket mat hemma. Det finns så mycket mer roliga maträtter man kan laga med ett välfyllt kylskåp. Än när där bara ligger typ en halvmöglig morot. Sen blev det att byta om till löparkläder och att ge sig ut. Det blev att springa en lite lägre väg till min runda i skogen och sen att springa den lite längre vägen hem sen oxå. Så sprang nog en 12 km skulle jag gissa på. Men känslan va som att jag sprang 2 mil. Det va trötta ben som bar runt på en tung kropp. Nej usch känslan va allt annat är härlig. Det kändes som att jag sprang i kåda. Det va tungt, trögt och segt. Ett steg framåt två bakåt. Jag fick aldrig den där härliga känslan utom det va bara jobbigt hela tiden. Men det är dom där passen som oxå är viktiga. Att ha ett pass med en riktig dålig känsla och att ändå kriga sig igenom det. Att inte ge upp. Utom att fortsätta och springa och behålla sin plan om vart jag skulle springa. Att inte ge upp är att lyckas. Men det är kanske inte så konstigt att kroppen och benen kändes tung efter crosstraining passet. 

Sen har jag bara tagit det lugnt. Ätit en ordentlig lunch och sen har jag gjort det där som man helst bara skjuter upp. Som att gå ut med alla kartonger som ska slängas, papper och tidningar till tidningsinsamlingen. Och har även slängt en massa andra saker som bara har stått på hög i väntan på att jag ska ta tag i det. 

Det bästa med hösten är att tända alla ljus och bara ha höstmys 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0