Nya kavajer

Nu har vi fått nya kavajer att ha på jobbet. För omväxlingens skull så är dom svarta ;). Men det känns bra att ha en ny kavaj. Min förra va så trasig och helt slut så jag vågade inte tvätta den. För då skulle den nog bara komma ut i strimlor. Det är skönt att ha en kavaj speciellt på vintern för vi har så kallt på jobbet och då värmer en kavaj bra. Sen kan man alltid ha en kofta under kavajen utan att det ser allt för konstigt ut. Sen är det skönt att ha fickor oxå som man kan ha små lappar och pennor i. Så idag va det premiär och det kändes bra. 

Jag va och besiktades bilen i måndags. Det va en upplevelse. Ja jag va i alla fall i tid. 07:40. Hade jag en tid. Det började med att man inte kunde gå in och anmäla sin inkomst utom man skulle skicka ett sms. Mm eeee okej aja ja det är väl bara att skicka iväg det där sms:et. För svar att jag är välkommen och kommer att få ett till sms när det är min tur. Sätter mig i bilen och väntar, och väntar, och väntar och väntar lite till. Nu är kl: 08:10 och jag börjar och fundera på om jag har tagit fel dag. Det är kanske inte idag som jag har en tid utom kanske nästa måndag. 08:20 får jag äntligen det där sms:et att jag är välkommen fram till port 1. Jag skuttar ut och bilbesiktningsmannen hoppar in. Sen sticker han ut huvudet kollar på mig och säger. Vad ska du ha på dig i vinter när det blir kallt. Där sitter jag i min nya fina höstjackan uppdragen hela vägen upp till hakan. Haha jag skrattar och svara ännu mer kläder. Sen säger han att och nu försöker du att grilla mig oxå. Haha jag hade nämligen både rumpvärmaren och fullt blås på värmen. Hehe ja jag tycker om när det är varmt och skönt. Sen hade dom 4 sjuka och han som hjälpt mig va igentligen ledig med hade blivit blixt inkallad så det va därför som jag fick vänta så länge. 





Kommentarer
Postat av: M-L

Vad fin du är i din nya kavaj.

2014-10-18 @ 19:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0