Rosa dag

Vi är ju inne i oktober månad som är den rosa månaden och för den som har levt på mars fram till idag så kan jag meddela att den rosa månaden betyder bröst cancer månaden. Eller rosa bandetsmånad kan man oxå säga. Sats har lite olika produkter så om man köper så dom så går x-antal kr till rosa bandet. Och idag så hade dom en extra rosa dag i den rosa månaden. För alla deltagare som gick på ett 30 min pass så skänkte sats 10 kr. Sen fick man väldigt gärna klä sig i rosa oxå. Jag kände mig som en lite extra god människa idag när jag skuttade ( släpade ) mig in på sats för att köra ett 30 mins Grit cardio pass. Jag hade ju såklart tänkt till med min outfit idag oxå. Jag hade mitt chockrosa linne med mina svarta taijts med rosa detaljer. Jag hade till och med rosa strumpor på mig. 

Så jag fick inte bara ett träningspass att chocka kroppen med 07:00. Utom jag bidrog oxå till en god sak. Sen har jag även köpt en handduk på sats och då gick x-antal kr till rosa bandet. Sen har jag även såklart köpt ett rosa band som jag har på mig jacka. Just bröst cancer ligger mig lite extra varmt om hjärtat. Eller varmt låter kanske låter fel. För det är ju ett ut av dom värsta beskeden som man kan få. Det är verkligen inte ett besked som man önskar nån. Och det är som en kall dusch. Men jag känner att för mig så ger jag gärna några kr extra just till bröstcancer fonden. Men det är nått som ligger mig nära. Min farmor har nämligen haft bröstcancer i båda brösten med 10 års mellanrum. Och det är ju ärftligt. Så ibland när jag tänker på det så känns det vara som att jag går och väntar på att just jag oxå ska få det där beskedet. 

Ja det är ju inget som jag går och grubblar på varje dag. Men det är nått som jag brukar tänka på lite extra såhär under oktober månad. Men det finns ju saker som man kan göra för att undvika det. Och det är ju såklart att inte röka, att röra på sig regelbundet och så klart kosten. Att äta så bra och så ren mat som möjligt. Men framför allt att inte röka och att dricka i måttliga mångder och att inte över konsumera. Nog pratat om detta tråkiga men så otroligt viktiga ämne. Nu blir det att dricka upp mitt te och sen till att sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0