Stålkvinnan

Det är helt galet. Jag vet inte vem jag ska tacka. Om det är Gud, hades, min aleo vera som jag dricka varje morgon, alla mina ruskiga och kalla dagar i stallet, min träning eller vad det nu kan vara. För antingen så har jag haft Gud, alla fyrklöver och all tur och lycka på min sida eller så har jag bara ett sånt sjukt bra imunförsvar. För det började i fredags med att jag får sms från Sofia som har blivit jätte dålig. Det är inte bara hon som är dålig utom även Lovisa och Helena. Det vill säga alla tre är typ däckade. Det är magknip, feber och sängen som gäller. Så hon undrade hur jag mådde. Och jag mådde som vanligt. Kände mig i och försig trött men inte dålig. Får sms från både Helena och Lovisa och dom mår inte bra. Jag känner efter och känner efter och känner ingenting. Inga symtom överhuvudtaget. Känner efter så mycket att jag nästan tror att jag börjar och inbilla mig sjuk. Har jag inte lite ont i halsen, mår jag inte lite illa, gör det inte lite ont i nacken. Men på lördag så mår jag som vanligt. Och jag har mått bra hela helgen. 

Det känns ju helt sjukt att alla dom tre har blivit sjukt dåliga och inte jag. Vi har grubblat och funderat. Och kommit fram till att det antingen är så att jag är stålkvinnan med ett imunförsvar som en Gud. Eller så beror det på nått som vi har ätit eller drukigt. Men vi har nästan ätit det samma hela tiden. Men vi har kommit fram till att det kan har varit vattnet från ett falafel ställe som vi åt på i Jerusalem. Det va nämligen så att dom hade vatten i en tank som man fick ta ifrån. Och jag såg när dom fyllde på den där och det gjorde han med en kanna och vart han tog det vattnet ifrån ja det vet jag inte. Så jag kände mig väldigt skeptisk emot det där vattnet. Så jag hann bara smuttade lite på det där vattnet innan jag såg hur han fyllde på. Jag va skeptisk redan innan och blev bara mer skeptisk efter. Så jag kände att det va bättre att gå törstig än att bli dålig. Jag vågade helt enkelt inte chansa.

Men dom andra drack ifrån det. Så vi tror att det kan va därifrån. Men vi är ju såklart inte helt säkra. 
Men so far so good, peppar peppar så är jag frisk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0