Bodypump

Efter en som kändes som en extra lång arbetsdag så va det grymt skönt att komma iväg till gymmet. Blev att köra ett bodypump pass på sats sjöstaden. Det är ett nytt, snyggt och fräscht center. Sjöstaden ligger ganska nära Tyresö så det är skönt. Hon som håller i passet tycker jag är mycket bra. Hon lassar på både utmanande och tungt. Sen så är hon i god tid så om det är någon ny eller nån som har några frågor så har hon gott om tid för att svara på dom. Kort och gott en bra instruktör helt enkelt. 

Passet kändes bra det va sjukt jobbigt. Det va ett tag sen som jag körde pump och det både kändes och inte kändes. Jag kände mig pigg och stark. Jag orkade mer än vad jag trodde och kunde utmana mig själv. Så det va kul. Samtidigt som det såklart va jobbigt i typ alla muskler. Mina ben skrek redan innan av träningsvärk från tisdagens pass. Men det va bara att kriga på. 

I morgon tänkte jag att jag skulle ta mig in till stan efter jobbet och hämta ut min nummerlapp till tjejmilen. Jag är taggad samtidigt som det känns som att jag inte har sprungit så mycket som jag kanske har velat göra inför ett lopp. Har haft en massa annan träning att syssla med. Men samtidigt så vet jag att jag nu mer har en bra grundkondition och att jag klarar av att springa 1 mil utan problem.  Jag är inte direkt orolig. Men jag vill ju samtidigt ha en bra tid. 

Men ja nu blir det inte så mycket mer än att ta det lugnt och att sen sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0