Keps på

Personen i fråga som kom på uttrycket. Det finns inga dåliga väder, det finns bara dåliga kläder. Kan ju för fan inte ha bott i Norden. För i morse när jag vaknade så regnade det mer diagonalt än rakt ner. För om det inte va ett dåligt väder i morse. Så va det i alla fall ett otroligt omysigt väder. Det vart keps på när jag skulle gå ut och gå. Men då kan man ju fråga sig varför man va uppe och ute över huvudtaget. Jo för att jag vaknade 06:00 som den pensionär jag är och kände att jag lika gärna kunde gå upp. Kollade mig runt i min katastrof till lägenhet. Som är i ett totalt behov av en storstädning. Och kände bara känslan av hur fruktansvärt tråkigt det är att ta tag i det där och ställa sig och städa så tidigt på morgonen. Så jag bestämde mig snabbt för att det är så mycket roligare att gå ut och gå en promenix i det omysigt vädret än att ställa sig och städa. 

Men vilket betyder att min lägenhet fortfarande är i ett stort behov att en jätte stor städning. Jag måste ta tag i det där innan jag åker till Tel Aviv. Det är såå mycket härligare att komma hem till en ten lägenhet än vad det är att komma hem till en stökig lägenhet. Så prio ja nånstans på listan i morgon eller på lördag är att städa lägenheten. 

Det vart keps på när jag va ute och gick i morse. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0