Marklyft

Marklyfts onsdag va det dax för idag. Jag körde lite blandande övningar men fokus låg på marklyft. Men dom andra övningarna va chins, axlar, biceps curl. Körde på en matta som dom har så att man kan släppa stången ner. Sådär obehagligt högt så att alla som är på gymmet hör och hoppar högt och väder sig om för att se vad som pågår där borta. Och så står jag där med mina bäbis vikter på stången och tror att jag typ är Hulken ;). Men jag körde med släpp bara på dom sista vikterna. Jag har lärt mig att man sparar på energi igenom att släppa ner när vikterna blir tyngre. För då kan man fokusera på att lyfta upp vikten och inte på att följa med ner. Men körde först 10 reps på lite olika vikter och körde sen 6x2 på samma för att sen köra 5x5 på samma vikt innan jag gick på tyngre vikter med släpp. Det kändes bra och va riktigt kul. Ja förutom att man känner sig lite fånig när man håller på och släpper ner stången som värsta testosteron killen. Så ja nu har jag även ökat mitt PB med 5 kilo. Låter kanske inte så mycket. Men det kändes riktigt kul. 

Men nu är jag på g till jobbet och jag är bara såååå hungrig. Hela min kropp skriker efter frukost. Sen blir det en massa terapiarbeten. Vi har fått så jäkla mycket rayban som måste prismärkas sorteras upp och sorteras ner. Terapi helt enkelt på hög nivå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0