Ett pass på sats

Idag så blev det att börja dagen på gymmet. En bra start på dagen helt enkelt. Men jag va bra trött i morse när klockan ringde. Jag övervägde ett bra tag att skita i det somna om och vara en mycket lat människa. Men så tog jag tag i kragen tänkte på den kommande sommaren och tog mig helt enkelt upp och iväg. Ja fast jag åt ju lite frukost innan det ;). Sen åkte jag till sats sjöstaden. Hängde på låset och fick till ett pass som bestod både ut av styrka och kondition. 

Körde 
10 front squat
10 armhävningar från tårna
16 steg X 2 av utfallsgång med en 10 kilos viktplatta över huvudet
14 hopp upp och ner på låda. Rumpan ska nudda lådan varje gång för att räknas
10 burpees. 

Detta körde jag 5 varv och ökade på vikten på squaten. Började med 5 kilo på varje sida och avslutade med 11,5 kilon på varje sida + stången då som väger 20 kilo. Det blev bra jobbigt efter ett tag. Det sista varvet avslutade jag med att köra 20 burpees. 

Sen gick jag över till att bara föra front squat. Och körde förre reps och ned vikt. 
Körde 4 X 3 med mer vikt och sen 2 X 2 med lite mer vikt. Sen avslutade jag med att köra 2 st på personbästa. Det kändes bra. Front squat är verkligen nånting som jag måste öva mer på. Jag tycker att det både är jobbigt och tungt. Så ja det är bara att köpa på. 

Sen avslutade jag passet med att köra lite teknikträning på clean och clean and press med stången direkt från marken. Det är ganska så svårt tycker jag för det är så mycket som man ska tänka på för att det ska bli rätt och ändå sättet att bli bättre på det är att öva mer. Så jag körde på lätta vikter och fokuserade bara på att få in rätt teknik och känsla. 

Ett varierat och roligt pass fick jag till idag på en begränsad tid. Som det alltid är när jag ska till att träna innan jobbet på söndagar. Men som sagt va nu blir det till att åka till jobbet och kriga i några timmar tills man får åka hem igen. Men innan det ska jag hem till en kompis en snabbis. Hon bor så nära så det är jätte skönt. Sen får vi se vad som händer. Om jag ska ut och gå en sväng eller bara gosa ner sig under den där filten och bara lyssna på tv:n. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0