Fredag

Äntligen fredag. Så jäkla skönt. Jag började min fredag på det absolut bästa sättet. Eller nej det finns faxist ett bättre sätt att både vakna på och att börja min dagen på. Men efter det så är på gymmet det bästa sätter att börja dagen på. Det blev discofredag för hela slanten ;). Nej men körde en jökla massa squat. Både front och back. Började med uppvärmning och varvade med lite rygg och axelpress. Sen körde jag bara front och back squat. Passet såg ut på följande sätt
Front squat 6 st back squat 10 st
Ökade på vikten
Front squat 6 st back squat 10 st
Samma vikt
Front squat 6 st back squat 10 st
Övande på vikt
Front squat 6 st back squat 10 st
Samma vikt 
Front squat 6 st ökade på vikten back squat 10 st

Fick upp både puls, flås, svett och framförallt mjölksyra och att musklerna fick jobba. Hade redan innan lite träningsvärk i rumpan efter gårdagens pass så ja det kändes idag. Men bara att kämpa på. Lite träningsvärk har väl ingen dött ut av eller ? 

Sen gick jag på att köra militär press med skivstång 
Uppvärmning med bara stång och sen lätta vikter på stången körde sen
10x3 med lite tyngre vikter ( eller haha ja tunga för en sparv som mig )
6x2 med mer vikt
4x2 med mer vikt 

Gick sen på att köra bänkpress. Där är jag riktigt svag. Och nej jag va absolut inte starkare idag eller. 
Körde så att jag varvade mellan stång och en frivikt hantel. För att jobba mer en sida i taget. För man har alltid en sida som är starkare och som jobbar mer när man kör med skivstång. Så körde tre varv då jag varvade skivstång och hantel. Ökade på vikten på stången mellan varje varv. Sen körde jag bara med skivstång. Avslutade med att köra 6x3 med lite tyngre vikter. Haha eller ja tunga för mig och mina spagetti muskler ;). Sen avslutade jag passet med lite core och stretch. 

Men ja nu är jag på jobbet ska ta och kriga till kl 19:00 idag jippi. Haha not. Men ja det är så det är. Jag jobbar även i helgen. På lördag tillsammans med Sofia och på söndag tillsammans med Helena. Ska bli såååå kul. Ja inte att jobba men att träffa dom :). 

Måste ju oxå bara avsluta detta inlägg men att jag älskar mitt nya busskorts fodral som jag har köpt :). 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0