Ledig

Idag har jag vart ledig och det har ju bara vart så otroligt skönt. Det blev ju inte direkt någon sovmorgon för mig. Utom jag började min morgon på gymmet. Ska man träna på gymmet är det skönast tycker jag att göra det på morgonen. För då är det som minst med folk. Man kan välja och vraka vad man vill köra. Jag körde ett pass med fokus på överkropp och framför allt ryggen idag. Det kändes i ryggen och det va en bra känsla. Det blev mycket stångrodd och sen lite rakamarklyft. En del övningar för axlar och sen lite mer för ryggen. Avslutade sen med att köra lite core och stretch innan jag åkte hem. 

Hemma blev det att äta lite lätt för att sen gå ner till Ica och ladda för att ge mig ut och springa. Jag började att springa och det kändes så himla bra. Kroppen kändes pigg och kry. Så jag bestämde mig snabbt för försöka att springa lite längre. Det va bra väder och det fanns inga hinder för att ge sig på en längre tur. Så blev att springa först min mils runda för att sen öka på den. Och för att sen öka på den lite till. Så ja tillslut så blev det att jag sprang en runda på 18 km. Det kändes okej i kroppen efter en mil och uppåt. Men det gjorde lite ont i vaderna. Men det är ju kanske inte så konstigt att det känns lite där. Men ingen smärta i ryggen och det kändes bara så jäkla bra. Men ja lite smärta i vaderna men det får man ta efter att ha vart ute på en långrunda. Det va ett tag sen som jag va ute på en långrunda. Det va både skönt och kändes bra. Det va ingen kamp utom jag hade kunnat fortsätta ett tag till. Men kände att nej det får räcka såhär. Stockholm marathon here i come ;). 
Haha men när jag slutade att springa så började jag först med att hosta och fick sen hicka på det. Jag undrar hur jag ska tolka det. Hehe kroppens sätt att säga sluta spring du är galen. 

Men ja sen har jag inte gjort så mycket mer än att kollat på när kalla vann och så hat jag fixat lite här hemma. Men nu blir det inte så mycket mer än att ta det lugnt äta middag och att typ somna i soffan. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0