Jobbat

Idag har jag jobbat. Det va ett tag sen som jag jobbade söndagar och nej jag har inte saknat dom. Men nu är dom tillbaka och det är helt enkelt bara att acceptera det. Men jag började min morgon med att hänga på låset på gymmet. Sats sjöstaden öppnade nämligen 08:00. Så strax innan det va jag där. Det va jag och några tappra krigare som va först på plats. Idag låg fokus på marklyft. Jag började med att köra på 50 kilo gjorde 10 reps. Sen gick direkt över till att köra 10 armhävningar med hopp upp på liten platta och sen 10 militärpress med ketterbells. Det va ett varv. Sen körde jag 10 marklyft igen på 50 kilo. Sen direkt över till 12 handet rodd fast med ketterbells 12 på varje sida och sen 12 dips från bänk. Det va varv nummer två. Sen gick jag över till varv nummer ett igen men ökade på vikten på marklyften till 60 kilo. Och så gjorde kah varv ett och två. Sen ökade jag på till 70 kilo. Gjorde varv ett och två. Och sen till 75 kilo körde då bara 4 reps per varv på marklyften. Sen avslutade jag det hela med att köra två reps på 80 kilo. Sen fick det fan vara nog. Det blev ett ganska så bra pass tyckte jag där jag involverade många muskler och fick med både stora och små muskelgrupper. 

Sen avslutade jag bara för skojs skull med att bara köra några pull ups utan band. Så kul tucker jag att jag nu kan köra några pull ups helt utan gummiband. Men det är ju tungt och jag orkar inte göra för många. Men det är fler än innan :). Men det märks att jag är ganska ny med det här med styrketräning och speciellt på mornarna. För det snurrar till både en och två gånger och speciellt under dom tyngre repsen på marklyften. 

Men ja sen blev det då att åka till jobbet och kriga. Det va lite att göra på förmiddagen men absolut aldrig stressigt. Sen blev det att städa ordentligt. Både dammsuga och skura alla golv och att dyka djupt ner i toaletten. Och ja det märks att det va ett tag sen som vi städade för usch vad smutsigt det va. Men snart blir det mat och sen att kanske kolla på hockeyn som börja typ mitt i natten ( 22:00 ). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0