Mitt nyår

Mitt nyår va så fantastiskt roligt. Det va mycket trevligt folk, mycket roliga skratt, en del vin och bara så helt fantastiskt otroligt roligt och såå trevligt. 

Men det började med att jag gjorde mig i ordning på jobbet för att sen åka till Västberga och till Telefonplan. Där stod Mr D och mötte mig så att jag skulle hitta rätt och inte virra bort mig och hamna någon annanstans. Där jag typ aldrig skulle hitta tillbaka. Så det va jätte snällt att han kom och mötte mig. Vi skulle vara hemma hos hans kompis Daniel som även fyllde år. Jag hade köpt en flaska med röttvin till honom. Men ja jag kom ju då såklart sist. Haha så alla satt typ bara och väntade på att jag skulle komma. Jag kände bara att tur att jag hade träffat dom flesta redan en gång innan. Annars så hade det nog känts lite jobbigt. Men ja när jag kom så va det bara direkt att sätta sig vid bordet och börja middagen. Asså vad ska man säga om maten. Den va helt fantastisk. Det va bara såå gudomligt gott. Till förätit va det en soppa som va jätte god. Till huvudrätt dovhjorts kött som hade stått och marinerats och en massa annat hur länge som helst. Så mört, så mycket smak och bara så gott. Sen till efterrätt va det chocklad med glass och fruktsallad. Oxå så gott. Det va nog ingen som va hungrig efter middage. Sen va det en som hade gjort egen hemmagjord öl som vi alla fick en varsin av. Den luktade jätte gott och smakade oxå väldigt gott. 

Så kul att dom hade gjort egen och att vi alla fick smaka en varsin. Sen efter nio kom det mer folk. Det va mycket trevligt att jag fick vara med till middagen och att jag fick träffa alla trevliga människor. Men sen efter nio så kom det mer folk. Bordet plockades bort och dansgolvet va ett faktum. Ojojoj det blev en hel del dans. Sen vid tolv så gick vi ut kollade på raketer och drack skumpa. Sen blev det att gå tillbaka och fortsätta kalaset. Men oj så fort det gick. Helt plötsligt så va det hemgång på ingång. Jag hade ju jobbat innan så ja jag va ganska så trött. Men det va ju bara så trevligt så man vill ju typ inte åka hem. 

Men ja hur ska man sammanfatta den kvällen. Det va jätte kul, super trevligt med mycket roliga, trevliga och helt fantastiska människor. Så glad att jag har fått träffa dessa människor och jag hoppas att jag kommer att få träffa dom flera gånger. Det va mycket dans och glada skratt. 

Men gårdagen gick i ett desto lugnare tempo. Va typ ute och gick en liten runda. Och sn blev det mest att bara vara inomhus och bara tog det lugnt och skönt 

Tog inte så många bilder men ett lite smakprov på mitt nyår. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0