Träningsvärk

OMG jag har redan träningsvärk i rumpan och i benen efter dagens pass på morgonen. Körde lite olika sett som bestod ut av bulgariska utfall med stång som jag ökade på med vikt efter varje sett. Djupa squat med en 20 kilos ketterbells och armhövningar på tå med hopp upp på viktplatta. Körde detta 5 varv med 10-12 reps på vardera övning. Sen gick jag över till att bara köra bulgariska utfall. Skillnaden mellan vanliga utfall och bulgariska är att du lägger upp ena benet på en låda, bänk eller nånting upphöjt. Det betyder att du jobbar mer med bara ett ben i taget. Det andra är bara där som stöd. Man kommer åt musklerna bättre och det brinner rejält i hela benet. 

Sen körde jag raka marklyft med stång och en bens knäböj igenom att jag satte mig ner och reste mig upp från en bänk med bara ett ben i taget. En bra balans övning. Sen körde jag chins, och en övning där man hänger i armarna och drar upp benen och sen en övning där man håller i en viktplatta i ena armen och lutar sig åt sida  och sen tillbaka. Detta gjorde jag 10 x 3 på varje övning. Det känns att jag blir starkare i mina chins. Orkar göra flera efter varandra. Men det är ju sjukt jobbigt. Suck kommer jag någonsin att bli stark på det. Jag tvivlar. 

Sen blev det duschning och att åka till jobbet och kriga. Det va en bra dag. Med mycket att göra. Eller jag kände typ att jag hade fullt upp hela tiden. Jag hade en säljare som kom. Det kom en massa bågar som skulle in i lagret, prismärkas och sen hängas ut. Jag skulle hänga om en massa bågar och ja så skulle jag hinna med butiken och kunder där emellan. Efter som jag gör det mesta så har jag oftast ganska så fullt upp. Men då blir det i alla fall så som jag vill ha det ;) 

Men nu är det läggdax. Känner mig ganska så trött. Jag längtar tills på fredag. Inte bara för att det är fredag utom för att då får jag fin besök. Såååå trevligt :). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0