Ledig och löpning

Ledig dag och löpning på det. Härligt helt enkelt. I helgen va jag ledig och det va bara såå skönt. Det blev att både ta det lugnt, springa och att öka in till stan och dricka lite goda drinkar och vin. Det va roligt att få skratta och prata lite. Bara att umgås lite och att känna att man har tid för det. Sen har jag även hunnit med lite tråkig sysslor oxå som att städa, göra matlådor och lite sånt. 

Men man kan ju säga som så att det va sjukt omotiverande att ge sig ut och springa i lördags. Det va både kallt och en massa äcklig obehaglig snö. Nej så för att motivera mig själv till att springa så bestämde jag mig för att springa i skogen. Men ja det va både halt och en massa snö. Men samtidigt så mycket roligare än att springa asfalt. Det va faktist ganska så vackert oxå. Även om jag helst hade sett att det inte va nån snö på marken. 

Men idag så blev det att börja min morgon på gymmet. Sen åkte jag till Ica maxi handlade lite och åkte sen hem för att äta. Sen blev det att ta det lite lugnt och att sen ge sig ut och springa. Jag bestämde mig snabbt för att ge mig ut på en längre runda. Det är lika bra om jag ska lyckas överleva det där jäkla maratonet. Så blev att springa en runda på 25 km. Det kändes jätte bra i kroppen. Kände mig pigg och fräsch. Inga krämpor eller nått sånt. Men Ojojoj vad trött jag blev när jag kom hem och satte mig i soffan och åt. Kände att okej antingen så kommer jag att somna eller så går jag ut och går en kort promenix. Så bestämde mig snabbt för att gå ut och gå en kort promenad i ett lugnt och sansat tempo. Jag kände mig lite stel i kroppen så det va skönt att få komma ut och få lite luft. Skönt att komma ut och bara få lite frisk luft. Att gå i ett lugnt tempo och inte i ett snabbt pw tempo som jag brukar gå i. 

Men ja nu blir det inte så mycket mer än att bara ta det lugnt och somna i soffan. 

P2 och nån romdrink 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0