Skogen

Idag va det premiär. Och då kan man ju fundera på vad det va premiär på. Kan det vara nån ny spännande film, teater eller modevisning eller kanske nån annan spännande premiär. Av nått så spännande så att alla har missat det utom jag. Nja kanske inte riktigt. Nej utom det va nått så härligt som en premiär spring runda i skogen. Ja och det va helt fantastiskt härligt. Jag kommer att kunna leva på den energin som det ger mig under hela dagen. För det ger verkligen så mycket mer energi att springa i skogen än vad det gör att springa på den där tråkiga asfalten. Underlaget va växlande mellan snö, is och leva. Men vad gör det. När känslan va helt fantastisk. Jag har verkligen saknat min skog. Så ja nu på helgerna blir det att springa i skogen i stället för på den där tråkiga asfalten. 

Så rundan idag blev att springa den längre vägen till min runda och sen sprang jag min 5 kms runda i skogen. Så det blev att springa 7+5 så totalt 12 km lagom och så underbart. 

Idag blir det att jobba med Helena och efter det ska jag åka in till den stora staden för att gå på bio med Sara. Vi ska se femtio nyanser av honom eller fifty Shades of grey som den heter på engelska. Jag har ju lästa böckerna och ja jag har väl inte allt för höga förväntningar. Men tanke på att jag inte tyckte att böckerna va så där otroligt bra. Utom ja dom va bra men inte så mycket mer. Jag har läst så mycket mer böcker. Jag tyckte mest att boken handlade om mejl, mat och sex. Hon va konstig och han va konstig. Han skulle passa perfekt i mina kriminalromaner. Och hon va nej jag vet inte vart hon skulle passa i. Hon mest bara va konstig. Och dom där mejlkonversationerna va bara såååå jobbiga och dryga att lyssna på. Halva boken handlar typ om dom. Men aja ska ändå bli kul att se den. 

Sen vill jag avsluta detta inlägg med en rekommendation eller kanske mer ett litet tips. Det är att om du har frukt som börjar att se lite ledsna ut och eller om dom har sett sina bättre dagar. Så då brukar jag skära upp dom och slänga in dom i frysen. För att sen ta upp dom och göra smoothie på. 

Som dagens smoothie består ut av päron som jag har fryst in och tagit fram, lite mjölk och sen jordgubbar. Så nyttigt och såå gott. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0